آزمون ورودی مدارس سمپاد برگزار گردید، 35 درصد داوطلبان کارت ورود به جلسه را نگرفتند

به گزارش مجله رویگری، آزمون ورودی مدارس استعداد های درخشان برای پایه های هفتم و دهم، دیروز و امروز برگزار گردید که 35 درصد کارت ورود به جلسه را ندریافتد و بعضی هم به رغم دریافت کارت در آزمون شرکت نکردند.

آزمون ورودی مدارس سمپاد برگزار گردید، 35 درصد داوطلبان کارت ورود به جلسه را نگرفتند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، آزمون ورودی مدارس استعداد های درخشان برای پایه هفتم و تکمیل ظرفیت پایه دهم روز گذشته نهم مرداد و امروز دهم مرداد برگزار گردید.

با توجه به شرایط کرونا در کشور، زمان برگزاری این آزمون با تغییراتی روبرو شد؛ مرکز سنجش استعداد های درخشان در نهایت روز 27 تیر را به عنوان زمان برگزاری آزمون گفت، اما شرایط کشور از نظر کرونا به گونه ای شد که ستاد مقابله با کرونا اجازه برگزاری آزمون را نداد و در نهایت مقرر شد که این آزمون نهم و دهم مرداد برگزار گردد.

اما 35 درصد دانش آموزان کارت ورود به جلسه را ندریافتد و تعدادی هم در به رغم دریافت کارت ورود به جلسه، در محل آزمون شرکت نکردند.

فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعداد های درخشان در این خصوص در مصاحبه با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری ضمن تبریک عید سعید قربان، اظهار کرد: آزمون سمپاد روز گذشته برای آزمون پایه هفتم و امروز برای پایه دهم برگزار گردید.

وی ادامه داد: 35 درصد داوطلبانی که ثبت نام اولیه را انجام داده بودند، کارت ورود به جلسه را دریافت نکردند و تعدادی هم که البته درصد بالایی نبود و در هر استان متفاوت بود، غیبت داشتند؛ این افراد به دلیل شرایط کرونا و نگرانی هایی که خانواده ها داشتند در آزمون شرکت نکردند.

مهاجرانی اضافه نمود: آزمون ورودی پایه های هفتم و دهم مدارس سمپاد برگزار گردید و آزمون خوبی هم برگزار گردید و بر اساس دستورالعمل، پروتکل های بهداشتی نیز در زمان برگزاری آزمون رعایت شده است.

وی در مورد نتیجه آزمون نیز گفت: فرایند تصحیح و اعلام نتیجه آزمون، طولانی است و تقسیم کاری در وزارتخانه داریم که اگر همه موارد به موقع انجام گردد، امیدوار هستیم تا در شهریور نتایج اعلام گردد، زیرا با توجه به اینکه در 15 شهریور شروع سال تحصیلی است، دانش آموزان شرکت کننده مشخص تکلیف شوند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد های درخشان توضیح داد: 213 هزار و 88 دانش آموز در پایه هفتم و 117 هزار و 528 دانش آموز در پایه دهم در این آزمون ثبت نام کردند که همانطور که گفتم 35 درصد کارت ورود به جلسه را دریافت نکردند.

وی در مورد فرایند برگزاری آزمون گفت: وقتی می خواهیم یک آزمون ملی را در این شرایط سخت کرونا برگزار کنیم، نمی توانیم ادعا کنیم که صددرصد موضوعات، عین آن چیزی که باید باشد، هست و باید بپذیریم که درصدی خطا در هر سیستمی پیش آید، اما ما کلیت موضوع را باید نگاه کنیم؛ در کلیت موضوع، آزمون خوبی برگزار گردید و طبق انتظار بود.

مهاجرانی اضافه نمود: در سنوات گذشته، هیچوقت 213 هزار نفر ثبت نام ورودی نداشتیم و دلیلش این بود که چندین بار امکان ثبت نام وجود داشت، ولی در هنگام اخذ کارت، کارت ورود به جلسه را ندریافتد؛ البته هزینه آزمون، زمان اخذ کارت دریافت می شد و هنگام ثبت نام اولیه رایگان بود؛ در مواردی هم به خاطر شرایط کرونا و نگرانی خانواده ها به رغم دریافت کارت، در آزمون شرکت نکردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1040

به "آزمون ورودی مدارس سمپاد برگزار گردید، 35 درصد داوطلبان کارت ورود به جلسه را نگرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمون ورودی مدارس سمپاد برگزار گردید، 35 درصد داوطلبان کارت ورود به جلسه را نگرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید