آمریکا درباره سفر شهروندان خود به عراق هشدار داد

به گزارش مجله رویگری، سفارتخانه آمریکا در بغداد به شهروندان خود هشدار داد به دلیل احتمال روبرو شدن با خطرات متعدد از جمله تروریسم و آدم ربایی در عراق، به این کشور سفر نکنند.

آمریکا درباره سفر شهروندان خود به عراق هشدار داد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه ایالات متحده امروز (پنجشنبه) با صدور بیانیه ای از تمام شهروندان و اتباع آمریکایی خواست به عراق سفر ننمایند.

سفارت آمریکا در بغداد در این بیانیه با اعلام سطح امنیتی چهار، برای عراق، به بهانه های تروریسم، آدم ربایی و درگیری های مسلحانه به اتباع خود درباره سفر به این کشور هشدار داد.

در این بیانیه ادعا شده است: شهروندان آمریکایی در عراق در معرض خطر بالای خشونت و آدم ربایی هستند. گروه های تروریستی و شورشی متعددی هم اکنون در عراق فعال هستند و به صورت معمول به نیروهای امنیتی و شهروندان عراقی حمله می نمایند.

وزارت خارجه آمریکا با متهم کردن نیروهای مسلح عراق به فرقه گرایی، اضافه نمود: شبه نظامیان فرقه گرای ضد آمریکایی هم احتمالا شهروندان آمریکایی و شرکت های غربی در عراق را تهدید می نمایند. حمله با استفاده از دستگاه های انفجاری در بسیاری از مناطق این کشور از جمله بغداد رخ می دهد.

سفارتخانه آمریکا در بغداد همچنین هشدار داد: شهروندان آمریکایی نباید به وسیله عراق، به سوریه سفر نمایند تا در درگیری های مسلحانه مشارکت نمایند، زیرا در آنجا با خطرات مفرط شخصی (آدم ربایی، جراحت یا مرگ) یا خطرات قانونی (ّازداشت، جریمه و اخراج) روبرو می شوند.

ایالات متحده روز گذشته نیز در پی تجمع معترضان عراقی مقابل سفارتخانه خود در بغداد، تمام فعالیت های کنسولی این سفارت را به حالت تعلیق درآورد. (جزئیات بیشتر)

سفارتخانه آمریکا در بغداد از صبح سه شنبه به صحنه اعتراضات ضد آمریکایی تبدیل شد. تظاهرات نمایندگان برای اعتراض به حمله هوایی اخیر آمریکا به مقرهای الحشد الشعبی در شهرستان القائم در استان الانبار مقابل سفارت آمریکا تجمع کردند. روز گذشته نیز نیز معترضان عراقی بار دیگر مقابل این مجموعه تحصن نموده و شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.

جنگنده های ارتش آمریکا، یکشنبه شب، چند مقر گردان های حزب الله مرتبط با سازمان الحشد الشعبی عراق را در مرز سوریه بمباران کردند و وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه ای این حمله را تأیید کرد. منابع الحشد الشعبی نیز اعلام کردند که در این حمله هوایی، دستکم 28 نفر از نیروهای الحشد الشعبی از جمله یکی از فرماندهان آن و دو معاون وی و معاون منابع فرمانده تیپ 45 شهید و 51 نفر دیگر مجروح شدند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 583

به "آمریکا درباره سفر شهروندان خود به عراق هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا درباره سفر شهروندان خود به عراق هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید