ائتلاف آمریکایی مدعی پایبندی به دستور عبدالمهدی درباره حریم هوایی عراق شد

به گزارش مجله رویگری، ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضد داعش اعلام کرد که به دستورالعمل های اخیر نخست وزیری عراق در خصوص پروازها در آسمان این کشور پایبند خواهد بود.

ائتلاف آمریکایی مدعی پایبندی به دستور عبدالمهدی درباره حریم هوایی عراق شد

ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضد داعش با صدور بیانیه ای آورده است که چند فرمانده ارشد این ائتلاف برای گفت وگو درباره دستورالعمل اخیر عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق درباره حریم هوایی این کشور با مقام های وزارت دفاع عراق دیدار و گفت وگو کردند.

در این بیانیه آمده است: ائتلاف به عنوان مهمان عراق به تمامی قوانین و دستورالعمل های دولت این کشور پایبند است. ائتلاف تحت امر آمریکا به تمامی اقدامات شریکان عراقی مان برای اجرای دستور عبدالمهدی پایبند است.

عادل عبدالمهدی پنج شنبه دستور داد تا همه توافق های مربوط به پرواز در حریم هوایی عراق لغو شود.

طبق گفته عبدالمهدی، این دستور، پروازهای شناسایی، پرواز جنگنده ها، بالگردها و انواع پهپادها چه عراقی و چه خارجی را شامل می شود.

نخست وزیر عراق همچنین در ادامه دستور داد که صدور موافقات در این زمینه تنها به فرمانده کل نیروهای مسلح یا کننده وی محدود باشد.

همچنین به نیروهای مسلح عراق دستور داده شد که فورا با هرگونه پرواز مغایر با تصمیم نخست وزیر عراق برخورد کنند.

دست کم یک هفته بعد از انفجار در پادگان الصقر در جنوب بغداد عادل عبدالمهدی دستور تشکیل کمیته ای مشترک از سوی طرف های مربوطه برای بررسی ابعاد این حادثه را داد.

عبدالمهدی همچنین دستور داده تمامی انبار تسلیحاتی و پادگان های وابسته به وزارت دفاع و حشد شعبی و حشد عشایری به خارج از شهرها منتقل شوند و باید این اوامر قبل از خاتمه ماه جاری میلادی اجرایی شوند و شهرها خالی از این پادگان ها و انبارهای تسلیحاتی باشند.

این تصمیم پس از وقوع انفجار در اردوگاه الصقر اتخاذ شد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 233

به "ائتلاف آمریکایی مدعی پایبندی به دستور عبدالمهدی درباره حریم هوایی عراق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف آمریکایی مدعی پایبندی به دستور عبدالمهدی درباره حریم هوایی عراق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید