اختصاص 400 میلیارد تومان اعتبار از صندوق ملی جهت پرورش و تولیدات دامی خراسان رضوی

به گزارش مجله رویگری، رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: حدود 6 درصد دام کل کشور متعلق به عشایر استان خراسان رضوی است که مقام اول در کل کشور را به خود اختصاص داده است

اختصاص 400 میلیارد تومان اعتبار از صندوق ملی جهت پرورش و تولیدات دامی خراسان رضوی

کرمعلی قندالی رییس سازمان امور عشایر ایران در گفت و گو با خبرنگار از ، گفت: جمعیت عشایر کشور دارای 213 هزار خانوار و جمعیت یک میلیون و دویست هزار نفر است که حدود 23 میلیون راس دام دارند.

او با اشاره به اینکه کل فراوریات عشایر حدود 6 میلیون تن است، گفت: این فراوریات شامل فراوریات زراعی، باغی، مواد پروتئینی و لبنی می باشد که پررنگ ترین فراوری در جامعه فراوری گوشت قرمز است که حدود 195 هزار تن در سال است و 25 درصد گوشت کشور را شامل می گردد.

رییس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه سالانه حدود 9 میلیون راس دام توسط عشایر پروار و روانه بازار می گردد عنوان نمود: تکمیل زنجیره فراوری گوشت قرمز اعم از اصلاح نژاد و اصلاح تغذیه از اهمیت بالایی برخوردار است.

قندالی در ادامه اظهار کرد: سال جاری حدود 400 میلیارد تومان اعتبار با سود 10 درصدی از صندوق توسعه ملی برای سرمایه در گردش تخصیص پیدا نموده که برای تامین نهاده مورد احتیاج برای پروار بندی توزیع شده است.

/م.ه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 402

به "اختصاص 400 میلیارد تومان اعتبار از صندوق ملی جهت پرورش و تولیدات دامی خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 400 میلیارد تومان اعتبار از صندوق ملی جهت پرورش و تولیدات دامی خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید