اعتراضات دایناسوری در تایلند!

به گزارش مجله رویگری، رژه مردم تایلند در لباس دایناسور به همراه دانش آموزان دبیرستانی و هزاران تن از مردم این کشور در بانکوک برگزار گردید و مردم در این اعتراض دایناسوری خواهان برکناری دولت و ایجاد اصلاحات در پادشاهی تایلند شدند.

اعتراضات دایناسوری در تایلند!

با تور تایلند ارزان از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این نخستین جریان اعتراضی عظیم از روز پنجشنبه است که در آن روز پرایوت چان اوچا، نخست وزیر تایلند گفته بود پلیس از تمامی قوانین و مقررات علیه معترضان استفاده می نماید که عظیمترین چالش برای حاکمان تایلند در طول سالیان گذشته بوده اند.

یکی از معترضان که دانش آموزی 15 ساله و رهبر جنبش دانش آموزی است، گفت: ما با این لباس ها می خواهیم یادآوری کنیم شهاب سنگ هایی بودند که با برخورد به زمین، باعث انقراض دایناسورها شدند.

وی به همراه یکی دیگر از رهبران گروه دانش آموزی از گروه دانش آموز بد روز آدینه به اتهام اعتراضات قبلی احضار شد اما پلیس اعلام نمود که اعتراضات روز شنبه می تواند انجام گردد.

اعتراضات از ژوئیه امسال میلادی با تمرکز بر سه اصل برگزار شده است؛ برکناری پرایوت چان اوچا، یک قانون اساسی جدید و ایجاد اصلاحات در پادشاهی این کشور.

اما دانش آموزان دبیرستانی خواهان آزادی های بیشتر و رفتار عادلانه تر در سیستم آموزشی کشور هستند که می گویند به شدت کهنه و قدیمی است و هدف اولیه آن تبعیت از مقام های پادشاهی است. همچنین بسیاری از آنها بر اهمیت برابری جنسیتی سخن گفتند.

بر روی یکی از پلاکاردها که یک دانش آموز آن را در دست داشت، نوشته شده بود: من از سوی آموزگاران مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفتم. مدرسه جای امنی نیست.

سخنگوی دولت نیز گفته که نخست وزیر امیدوار است که معترضان در چارچوپ قانون و بر اساس یک فرایند سازنده اعتراض نمایند.

پرایوت چان اوچا درخواست معترضان برای برکناری را رد نموده و اتهامات آنها را درباره مهندسی انتخابات سال گذشته میلادی برای ماندن در قدرت انکار می نماید.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1169

به "اعتراضات دایناسوری در تایلند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات دایناسوری در تایلند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید