افزایش آمار نمونه گیری ویروس کرونا در استان فارس

به گزارش مجله رویگری، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از افزایش آمار نمونه گیری ویروس کرونا اطلاع داد و گفت: با آنالیز نمونه های صورت گرفته، تا کنون 63 هزار و 99 بیمار مثبت قطعی در استان شناسایی شده است.

افزایش آمار نمونه گیری ویروس کرونا در استان فارس

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام آخرین اطلاعات مربوط به کروناویروس در استان فارس از افزایش آمار نمونه گیری به بیش از 314 هزار مورد از ابتدای شیوع تا به امروز اطلاع داد و گفت: با آنالیز نمونه های صورت گرفته، از ابتدای شیوع تا به امروز 63 هزار و 99 بیمار مثبت قطعی در استان شناسایی شده است.

همتی با ابراز تاسف از مرگ 11 هم استانی دیگر در اثر ابتلا به کروناویروس طی روز گذشته تا به امروز، مجموع جانباختگان این بیماری را از ابتدای شیوع تا به امروز، هزار و 92 نفر خاطرنشان کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیرازهمچنین با اشاره به بالا بودن موارد بستری بیماران مشکوک و دارای علامت کروناویروس، اضافه نمود: از مجموع هزار و 95 بیمار مشکوک و یا دارای علامت بیماری کووید 19 که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند، 126 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU مراقبت های ویژه دریافت می نمایند.

وی همچنین از بهبودی 56 هزار و 440 بیمار از ابتدای شیوع تا به امروز در استان اطلاع داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند و ابراز امیدواری کرد دیگر بیماران نیز سلامتی خود را بازیابند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه به شرایط کنونی استان در زمینه کروناویروس اشاره نمود و با بیان اینکه هم اکنون بیش از نیمی از شهر های فارس در شرایط قرمز هستند، تاکید نمود: کنترل این بیماری به مسئولیت پذیری تمامی ما وابسته است و در شرایط کنونی عده ای به دلیل سهل انگاری دیگران به بیماری مبتلا می شوند.

وی با درخواست از عموم مردم برای جدی دریافت توصیه های بهداشتی، یادآور شد: در این زمینه ضروری است استفاده از ماسک به محض خروج از منزل، رعایت فاصله فیزیکی از دیگران و رعایت مراقبت های فردی و اجتماعی جدی گرفته گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1183

به "افزایش آمار نمونه گیری ویروس کرونا در استان فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش آمار نمونه گیری ویروس کرونا در استان فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید