امنیت سیاسی و اجتماعی پیرو امنیت اقتصادی ایجاد می گردد

به گزارش مجله رویگری، به گزارش خبرنگاران، محمد اطرج ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: به منظور رسیدن به امنیت اقتصادی نباید از نقش حسابدار در جامعه غافل ماند.

امنیت سیاسی و اجتماعی پیرو امنیت اقتصادی ایجاد می گردد

وی با بیان اینکه فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه حسابداری و امور مالی نقش بالایی دارد، بیان داشت: از یک سال گذشته در سطح کشور شاهد جنگ اقتصادی هستیم که برای ایجاد امنیت اقتصادی احتیاجمند تقویت فناوری اطلاعات و ارتباطاتت در تمامی سیستم ها هستیم.

عضو هیئت مدیره حل اختلاف مالی اتاق بازرگانی اصفهان توضیح داد: در جنگ اقتصادی انتظار می رود که دولت ها به یاری بخش خصوصی بروند نه اینکه بار آنها را زیادتر نمایند.

وی با اظهار اینکه بدون ابزار فناوری اطلاعات امکان کنترل زیرساخت ها در حوزه امنیت اقتصادی نیست، ادامه داد: به دنبال این هستیم که ابزار فناوری و اطلاعات را از حالت محلی به سمت ملی و بین المللی ببریم.

اطرج از وجود 80 هزار حسابدار در سطح استان اصفهان و 800 هزار حسابدار در کل کشور اطلاع داد و اضافه کرد: حسابدار و حسابداری نقش زیادی در شفافیت های مالی، بهترین ابزار برای مبارزه با فساد اقتصادی و پولشویی است.

وی با اعلام اینکه در ایران حسابداری مغفول مانده و به حاشیه رفته است و به همین علت شاهد بسیاری از فسادهای اقتصادی هستیم، گفت: امروز بانک ها به سمت حسابرسی و استفاده از ابزار حسابداری رفتند هرچند این اقدام از سوی دارایی هم برای اخذ مالیات اجرا شده و همین مسئله سبب شفافیت مالی می گردد.

عضو هیئت مدیره حل اختلاف مالی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: حسابداری شاخه های مختلفی از جمله حسابداری آب ، محیط زیست، منابع انسانی و غیره دارد که تمام شاخه های آن در سطح جهان در بطن جامعه واقع شده است .

وی با بیان اینکه حسابداری نقش بسیار مهمی در جامعه و اقتصاد ایفا می نماید و به سرمایه گذاریها یاری می نماید، ادامه داد: احتیاج است که روزی به اسم روز حسابداری در تقویم ملی گنجانده گردد.

اطرج با بیان اینکه در زمان قبل از انقلاب توجه به حسابرسی و توجه به حسابداری از تاکیدات موکد شهید بهشتی بود، گفت: اگر ایران استانداردهای بین المللی حسابداری رعایت کند، ریسک سرمایه گذاری آن پایین می آید.

وی بیان داشت: در جامعه ای که 600 هزار فعال اقتصادی در کشور داریم، احتیاج به حسابداری و حسابرسی بسیار پر اهمیت است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 51

به "امنیت سیاسی و اجتماعی پیرو امنیت اقتصادی ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امنیت سیاسی و اجتماعی پیرو امنیت اقتصادی ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید