انتقاد نیکی هیلی از تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه

به گزارش مجله رویگری، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل به شدت از تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای نظامی آمریکایی از سوریه انتقاد کرده است.

انتقاد نیکی هیلی از تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، نیکی هیلی کننده سابق آمریکا در سازمان ملل روز دوشنبه از تصمیم دونالد ترامپ برای خارج کردن نیروهای نظامی آمریکایی از سوریه انتقاد کرد و هشدار داد که این اقدام به ضرر جایگاه و اعتبار آمریکا در بین متحدانش خواهد بود.

نیکی هیلی با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: ما باید همیشه از متحدان مان حمایت کنیم، اگر انتظار داریم که آنها نیز همیشه پشت ما باشند.

وی افزود: کردها ابزار مهمی در پیروزی ما در مقابله با داعش در سوریه بودند. اینکه الان اجازه بدهیم بمیرند، یک اشتباه بزرگ است.

کاخ سفید به تازگی اعلام کرده است که ترکیه به زودی یک عملیات نظامی را در شمال سوریه انجام خواهد داد و نظامیان آمریکایی این منطقه را ترک می کنند. آمریکا حدود 1000 نظامی خود را در شمال شرق سوریه مستقر کرده و همکاری نزدیکی با کردهای سوریه دارد.

برخی رسانه های خبری پیش از این گزارش دادند که نظامیان آمریکایی پیش از این خروج و عقب نشینی از شمال سوریه را آغاز کرده اند.

تصمیم ترامپ برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از شمال سوریه با واکنش منفی دموکراتها و جمهوریخواهان کنگره روبرو شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 397

به "انتقاد نیکی هیلی از تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد نیکی هیلی از تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید