انتقاد وزارت دفاع دولت هادی از سکوت ریاض در قبال اقدامات امارات

به گزارش مجله رویگری، یک مقالم بلندپایه وزارت دفاع دولت مستعفی منصور هادی گفت که امارات خواستار تسلط بر جزیره سقطری در ازای خاتمه آشوب در عدن است.

انتقاد وزارت دفاع دولت هادی از سکوت ریاض در قبال اقدامات امارات

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرتیپ مسفر الحارثی مسئول بازرسی و کنترل وزارت دفاع دولت مستعفی منصور هادی در واکنش به اعلام خودمختاری شورای انتقالی جنوب (همسو با امارات) در استان های جنوبی یمن، گفت که این شورا به دستور ابوظبی دست به آشوب زده است.

به نوشته وبسایت عربی21، او در صفحه فیس بوک خود نوشت که دولت امارات تلاش دارد با تضعیف دولت هادی از طریق شورای انتقالی به منافع خود دست یابد و منصور هادی را وادار به معامله کند.

الحارثی اضافه کرد: من ابایی ندارم که بگویم امارات در پی معامله است. روزنامه العرب امارات در روز پنجشنبه (16 آوریل) نوشت که تنش در سقطری شرایط عدن را رقم خواهد زد؛ این شاه بیت سیاست امارات است؛ به این معنا که جزیره سقطری را در مقابل سرانجام شورش در عدن [می خواهد].

او تأکید کرد که ابوظبی سیاست و طمع خود را پنهان نمی کند و از اوضاع جنوب یمن برای دستاوردهای راهبردی خود که یکی از آن ها تسلط بر جزیره سقطری است، بهره می برد.

این مقام وزارت دفاع منصورهادی، اعلام خودمختاری را کودتا علیه توافق ریاض و آن را در ادامه درگیری های تابستان سال گذشته دانست و در سرانجام با انتقاد از سکوت دولت سعودی، این سیاست را غیر قابل درک توصیف کرد.

الجارثی گفت: آیا سیاست عدم موضع گیری و سکوت می تواند طوفان را از میان ببرد؟

شورای انتقالی جنوب پس از نشست فوق العاده شامگاه شنبه خود بیانیه ای ضمن اعلام حالت فوق العاده در استان های جنوبی یمن، از اعلام خودگردانی در این استان ها خبر داد.

شبکه الجزیره امروز به نقل از یک مقام دولت مستعفی یمن گزارش داد که امارات با آموزش صدها شبه نظامی و تامین تجهیزات درصدد ترتیب دادن شورش در استان راهبردی سقطری به منظور کودتا علیه دولت مستعفی است. (جزئیات بیشتر)

خ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 897

به "انتقاد وزارت دفاع دولت هادی از سکوت ریاض در قبال اقدامات امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد وزارت دفاع دولت هادی از سکوت ریاض در قبال اقدامات امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید