باگ امنیتی اینستاگرام رمز عبور برخی از کاربران را منتشر می نموده است

به گزارش مجله رویگری، باگ امنیتی موجود در ابزار Download Your Data اینستاگرام به صورت ناخواسته منجر به افشای رمز عبور برخی از کاربران شده است. سخنگوی اینستاگرام می گوید که این شرکت برای کاربرانی که تحت تاثیر این باگ قرار گرفته اند، ایمیلی ارسال نموده و این موضوع را به اطلاع آن ها رسانده است.

باگ امنیتی اینستاگرام رمز عبور برخی از کاربران را منتشر می نموده است

در این باگ، برخی از کاربرانی که خواهان دریافت داده های خود به وسیله ابزار Download Your Data بوده اند، در URL که دریافت نموده اند رمز عبور آن ها هم قرار داشته است. وسعت این باگ هنوز دقیقا معین نشده ولی سخنگوی اینستاگرام می گوید که فقط تعداد محدودی از کاربران تحت تاثیر این مشکل امنیتی قرار گرفته اند. این شرکت در ایمیلی که برای کاربران مذکور ارسال نموده، گفته بهتر است که آن ها تاریخچه مرورگر خود را پاک نمایند تا فرد دیگری نتواند به URL مذکور و رمز عبور آن ها دسترسی پیدا کند.

با توجه به اینکه در چند ماه اخیر فیسبوک (که مالک اینستاگرام است) تحت حملات زیادی در رابطه با نقض حریم خصوصی کاربران قرار گرفته، چنین خطایی بسیار عجیب به نظر می رسد. وجود این باگ امنیتی، سوالات زیادی را در رابطه با وضعیت امنیت اینستاگرام ایجاد می نماید.

اینستاگرام برای پیروی از قوانین GDPR اتحادیه اروپا، در ماه آوریل ابزار Download Your Data را ارائه کرد. با بهره گیری از این ابزار، کاربران می توانند خواهان دریافت داده های مربوط به اکانت خود شوند و طی 48 ساعت، داده های موردنظر به ایمیل کاربر ارسال می گردد.

منبع: 9To5Mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 39

به "باگ امنیتی اینستاگرام رمز عبور برخی از کاربران را منتشر می نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باگ امنیتی اینستاگرام رمز عبور برخی از کاربران را منتشر می نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید