آنالیز خرید سوله و کارخانه از لحاظ حقوقی

به گزارش مجله رویگری، از آنجا که بعضی افراد بعد از خرید و فروش املاک صنعتی از جمله سوله دچار مسائل حقوقی می شوند که در حقیقت علت اصلی آن عدم آشنایی با قوانین و مقررات است لذا کارشناسان و وکلای موسسه و املاک صنعتی فتح در جهت افزایش اطلاعات و ارائه هدایت های حقوقی مطلبی در این خصوص منتشر کردند تا مثمر ثمر قرار گیرد.

آنالیز خرید سوله و کارخانه از لحاظ حقوقی

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام سوله تاپ، در خرید ملک های صنعتی نظیر خرید سوله، خرید کارخانه، خرید کارگاه و امثالهم که تفاوت بسیار زیادی با املاک مسکونی، تجاری، اداری مانند آپارتمان، مغازه، ساختمان کلنگی یا مستغلات دارد به همین دلیل بر آنیم تا در این نوشته به نکات و مسائل حقوقی که از اهمیت بالایی برخوردار است اشاره نماییم:

. در زمان خرید سوله و سایر املاک صنعتی بهتر است ملک مورد نظر در مناطق صنعتی کشور علی الخصوص داخل شهرک های صنعتی قرار داشته باشد.

. باید قبل از تنظیم هرگونه قرارداد معینی (مبایعنامه) حتما به دفتر هیئت مدیره شهرک مراجعه کرده و از کم و کیف مورد معامله نظیر اخذ موافقت نامه اصولی از دفتر شهرک ها، اخذ مجوز ساخت، پروانه ساختمان، درصد پیشرفت فیزیکی، بدهی های مربوطه به دفتر شهرک ها و ... آگاه شوید چرا که این مرجع همان حکم اداره ثبت و اسناد و املاک را دارد که رزومه سوابق آن ملک در آن می باشد در این حالت شما می توانید از بدهی های احتمالی، خلع ید یا مسائل حقوقی یا موارد رهنی ملک و مجوزات و پروانه های بهره برداری ملک آگاه شده و سپس اقدام به خرید نمایید.

در تنظیم قرارداد خرید سوله ، خرید کارخانه و نیز خرید کارگاه های صنعتی نکات فنی و حقوقی متناسب با توافق طرفین و شرایط زیر می بایست رعایت شود:

1. منافع مورد معامله طبق استعلامات ثبتی به شخص ثالثی واگذار شده باشد یا در رهن بانک مرتهن نباشد.

2. اخذ کلیه مجوزها و استعلامات مربوطه توسط فروشنده که در این گفتار جهت انتقال رسمی سند سوله، کارخانه و کارگاه دریافت آن لازم می باشد.

3. استعلام از سازمان بیمه تامین اجتماعی نسبت به بدهی های احتمالی حق بیمه پرسنل و کارگران، استعلام از اداره امور مالیاتی کشور و هیات مدیره شهرک در صورتی که ملک داخل شهرک باشد نظیر استعلام پرونده شغلی و حقوق تکلیفی، مالیات حقوق پرسنل و کارمندان، مالیات نقل و انتقال و مالیات سرقفلی، هم چنین استعلام از شهرداری یا بخشداری یا شورای محله ملک مورد معامله نظیر عوارض کسب و پیشه، عوارض نصب تابلو، عوارض نوسازی، عوارض پسماند غیرمسکونی و اعلام نظر کارشناس شهرداری نسبت به اضافه بنای ایجاد شده یا نشده از تاریخ صدور سرانجام کار یا گواهی عدم خلاف لغایت انتقال رسمی سند و تحویل مورد معامله به خریدار که پس از دریافت مفاصا حسابهای مربوطه و مراجعه به دفاتر اسناد رسمی نسبت به انتقال سند اقدام می شود.

این مراحل در مرحله اجراء کاملا فنی و حقوقی بوده و به طرفین خرید و فروش این قبیل املاک صنعتی جدا توصیه می شود به دفاتر املاکی مراجعه نمایند که اولا تخصص این قبیل معاملات ملکی را داشته باشند و ثانیا تمامی قراردادها زیر نظر وکلای برجسته و کارشناسان ملکی تنظیم شود که دچار مسائل حقوقی نگردید.

گروه املاک صنعتی فتح با چندین شعبه فعال در تهران و اقصی نقاط کشور همیشه آماده ارائه مشاوره های حقوقی و ملکی و صنعتی رایگان در این زمینه بوده و می توانند شما را چه در امر خرید و چه در امر فروش همراهی نمایند و در صورت احتیاج به عنوان کارشناس متخصص این امر شما را از ابتدا تا انتقال قطعی سند همراهی نماید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1279

به "آنالیز خرید سوله و کارخانه از لحاظ حقوقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز خرید سوله و کارخانه از لحاظ حقوقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید