تجمع مجدد خانواده اردنی های بازداشت شده در عربستان

به گزارش مجله رویگری، خانواده اردنی های بازداشت شده در عربستان بار دیگر و این بار مقابل سفارت سعودی در اردن تجمع کردند.

تجمع مجدد خانواده اردنی های بازداشت شده در عربستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خانواده اردنی هایی که در زندان های عربستان سعودی به سر می برند، عصر روز دوشنبه، باری دیگر، و این بار مقابل سفارت این کشور در اردن تجمع کردند.

به گزارش وبگاه خبری البوصله، این زندانیان، بی هیچ اتهامی، بیش از ده ماه است که در زندان های سعودی به سر می برند.

شرکت کنندگان در این تجمع با در دست داشتن پلاکارد و سر دادن شعار، خواهان آزادی اعضای خانوادهایشان شدند.

در همین ارتباط، مادر یکی از بازداشت شدگان گفت که پسرش از ماه آوریل گذشته توسط سعودی ها بازداشت شده است. او در ادامه شرح داد که پسرش مدیر یکی از کارخانه های نوشیدنی های گازدار شهر جده در غرب عربستان بوده که بی هیچ اتهامی بازداشت شده است.

در هیمن راستا، خضر المشایخ، رئیس کمیته خانواده زندانیان سیاسی اردنی بازداشت شده در عربستان گفت که این تجمع، پیامی است به سلمان بن عبدالعزیر شاه سعودی؛ او در ادامه بر ضرورت آزادی غیر مشروط زندانیان و جبران خسارت های اقتصادی وارد شده به آنها تاکید نمود.

رئیس کمیته خانواده های زندانیان سیاسی اردنی در عربستان در ادامه با اشاره به آزادی یکی از بازداشت شدگان در هفته گذشته، گفت، کمیسیون تا کنون سه تجمع در مقابل، وزارت خارجه، مجلس نمایندگان و کابینه برگزار نموده است.

او در ادامه از برگزاری یک جشنواره مردمی در اتحادیه های کاری اردن اطلاع داد و گفت که این جشنواره در حمایت از بازداشت شدگان برگزار خواهد شد.

بیش از 60 اردنی در شهرهای ریاض، دمام، جده و أبها در عربستان سعودی بازداشت شده اند. بعضی از این زندانیان به مدت چند ماه در سلول های انفرادی در بازداشت به سر می بردند. اتهام به این اشخاص هنوز معلوم نیست.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 607

به "تجمع مجدد خانواده اردنی های بازداشت شده در عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجمع مجدد خانواده اردنی های بازداشت شده در عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید