ترامپ اسامی گزینه های جانشینی بولتون را اظهار داشت

به گزارش مجله رویگری، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه اسامی نامزدهای تصدی سمت مشاور امنیت ملی این کشور را گفت.

ترامپ اسامی گزینه های جانشینی بولتون را اظهار داشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا یک هفته پس از مجبور کردن جان بولتون به استعفا از سمت مشاور امنیت ملی آمریکا، پنج نفر را به عنوان گزینه های جانشینی وی معرفی کرد.

دونالد ترامپ شامگاه سه شنبه در گفتگو با خبرنگارانی که وی را در هواپیمای اختصاصی رئیس جمهور آمریکا همراهی می کردند، از فرد فلیتز رئیس سابق ستاد کارکنان تحت امر جان بولتون و از تحلیلگران سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، ریک وادل معاون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا، لیزا گوردون هگرتی معاون امنیت هسته ای وزارت انرژی آمریکا، ژنرال کیث کلاگ مشاور امنیت ملی معاون رئیس جمهور آمریکا و رابرت اوبراین نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور گروگانگیری به عنوان نامزدهای نهایی برای تصدی سمت مشاور امنیت ملی آمریکا نام برد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته با انتشار پیامی کوتاه در توئیتر گفت که از جان بولتون مشاور امنیت ملی این کشور خواسته است که کاخ سفید را ترک کند.

اما جان بولتون دقایقی بعد از انتشار خبر کنار گذاشته شدنش از دولت آمریکا، طی پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر گفت که ابتدا خودش از استعفا سخن گفته و ترامپ گفتگو در این مورد را به روز بعد (سه شنبه) موکول کرده است.

ترامپ در مورد دلایل برکناری نیز بولتون گفت: او با افراد مهم دولت کنار نمی آمد. او اشتباهات خیلی بزرگی داشت، از جمله اینکه به استفاده از مدل لیبی [برای خلع سلاح کره شمالی] معتقد بود. در قضیه بحران ونزوئلا کاملاً خارج از جهت درست حرکت می کرد.

وی همچنین از حمله به عراق نیز به عنوان یکی از اشتباهات بزرگ جان بولتون نام برد، این در حالی است که جان بولتون در سال 2018 یعنی 15 سال پس از جنگ عراق به کابینه ترامپ اضافه شد و رئیس جمهور آمریکا پیش از منصوب کردن وی به سمت حساسی مانند مشاور امنیت ملی، به خوبی از نقش وی در جنگ عراق آگاه بود.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 313

به "ترامپ اسامی گزینه های جانشینی بولتون را اظهار داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ اسامی گزینه های جانشینی بولتون را اظهار داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید