ترامپ اطلاعات ایران را در اختیار قانونگذاران آمریکایی قرار نمی دهد

به گزارش مجله رویگری، تهران - خبرنگاران - درحالی که اختلافات میان دولت ترامپ و کنگره روز به روز افزایش می یابد، اعضای کنگره آمریکا روز سه شنبه از این مساله گلایه داشتند که دولت ترامپ در زمانی که تنش ها با ایران افزایش یافته اطلاعات کافی در اختیار آنان قرار نمی دهد.

ترامپ اطلاعات ایران را در اختیار قانونگذاران آمریکایی قرار نمی دهد

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، روابط بین واشنگتن و تهران در پی تصمیم ماه جاری ترامپ برای تحریم نفت ایران و تقویت حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس پیچیده تر شده است. در این حال قانونگذاران آمریکایی شامل تعدادی از هم حزبی های ترامپ از حزب جمهوریخواه اعلام کردند که مایل به برگزاری جلساتی برای مطلعی از تهدیدات و تصمیمات دولت آمریکا هستند.

در دوره دولت های قبلی در آمریکا، کنگره بطور منظم درباره موضوعات امنیت ملی مطلع می شد. بعضی از دموکرات ها گفتند که جلسات استماع عمومی با مقامات ارشد دولت نیز مناسب خواهد بود.

در همین حال ، ترامپ روز سه شنبه گزارش روزنامه نیویورک تایمز در مورد اینکه مقامات آمریکایی در حال بحث درباره یک طرح نظامی برای اعزام 120 هزار نیرو به خاورمیانه برای مقابله با هرگونه حمله از سوی ایران یا شتاب برنامه هسته ای ایران را تکذیب کرد.

لیندزی گراهام سناتور جمهوریخواه در این زمینه به خبرنگاران گفت: به گمانم همه ما در اینجا در بی خبری به سر می بریم.

وی در پاسخ به اینکه آیا فکر می نماید قانونگذاران از اوضاع مطلع خواهند شد؟ گفت: امیدوارم چنین گردد.

نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا درخواست برگزاری جلسه ای برای اعضای مجلس نمایندگان را داده است اما یکی از دستیاران او گفت که دولت آمریکا هنوز با برگزاری چنین جلسه ای موافقت نکرده است. مشاوران مجلس سنا نیز گفتند که با وجود درخواست دموکرات ها تاکنون برگزاری جلسه ای برای ارائه اطلاعات به سنای تحت کنترل جمهوریخواهان برنامه ریزی نشده است.

سناتور باب منندز عضو دموکرات ارشد کمیته روابط خارجی مجلس سنا گفت: اگر ایران مسئول حملات به نظامیان ما در منطقه یا تاسیسات و اماکن امنیت ملی ما باشد البته که ما باید بطور مناسب پاسخ بدهیم و به شکلی پاسخ بدهیم که از حملات بیشتر در آینده جلوگیری کند.

وی اضافه نمود: اما توجیه اقدامات دولت آمریکا که تاکنون مانع اطلاع رسانی به کنگره درباره جزئیات تهدیدها و راهبرد ما برای مقابله با تهدیدها شده است، سخت است.

کاخ سفید به تقاضای رویترز برای اظهارنظر در این خصوص پاسخی نداده است.

اروپام**1078**2040

منبع: ایرنا
انتشار: 31 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 149

به "ترامپ اطلاعات ایران را در اختیار قانونگذاران آمریکایی قرار نمی دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ اطلاعات ایران را در اختیار قانونگذاران آمریکایی قرار نمی دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید