ترامپ: هنوز با طالبان بر سر خروج نظامیان آمریکا به توافق نرسیدیم

به گزارش مجله رویگری، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دونالد ترامپ روز آدینه پیش از آنکه کاخ سفید را به مقصد کمپ دیوید در ایالت مریلند ترک نماید، خطاب به خبرنگاران اظهار داشت که آمریکا با طالبان مذاکرات خوبی داشته است، اما هنوز با این گروه اسلام گرای افراطی بر سر خروج نیروهای نظامی آمریکا از خاک افغانستان به توافقی دست نیافته است.

ترامپ: هنوز با طالبان بر سر خروج نظامیان آمریکا به توافق نرسیدیم

ترامپ پیشتر اعلام نموده بود که شمار نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان به 8600 نفر کاهش یافته و حتی در صورت توافق با طالبان، نظامیان آمریکا همچنان در خاک افغانستان باقی می مانند.

این در حالی است که گروه طالبان روز چهارشنبه گفت که به انعقاد توافقی با مقامات آمریکا بر سر خروج نظامیان این کشور از خاک افغانستان در اِزای تعهدسپاری طالبان به عدم استفاده از خاک خود به عنوان بهشتی برای شبه نظامیان بین المللی نزدیک هستند.

لازم به ذکر است که مذاکره کنندگان آمریکا و طالبان افغانستان از پیشرفت در روند گفتگوها ظرف هفته های اخیر خبر می دهند که این خود چشم انداز سرانجام جنگ افغانستان را تقویت می نماید. در این میان، زلمای خلیل زاد فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان این هفته برای دیدار با رهبران افغان از دوحه راهی کابل، پایتخت افغانستان شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 288

به "ترامپ: هنوز با طالبان بر سر خروج نظامیان آمریکا به توافق نرسیدیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: هنوز با طالبان بر سر خروج نظامیان آمریکا به توافق نرسیدیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید