ترکیه: پناهندگان و تروریسم دو چالش ناشی از بحران سوریه بود

به گزارش مجله رویگری، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز شنبه گفت که پناهندگان و تروریسم دو چالشی بود که از بحران سوریه ناشی شد.

ترکیه: پناهندگان و تروریسم دو چالش ناشی از بحران سوریه بود

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز شنبه گفت که عرصه سوریه به جنگ نیابتی تبدیل شده و پیش از هرگونه دستورالعملی باید منافع ملت سوریه در نظر گرفته گردد.

به گزارش راشاتودی، وی که در مجمع دوحه در قطر سخنرانی می کرد، اضافه نمود: بحران سوریه باعث بروز چالش های بین المللی متعددی شد که از جمله آنها دو بحران تروریسم و پناهندگان بودند و برای حل این بحران ها هماهنگی و همکاری بسیار لازم است.

کالین تاکید نمود که باید منافع ملت سوریه را بر هرگونه دستورالعمل دیگری مقدم داشت و می بایست راهکار های مختلفی را در راستای آینده ملت سوریه ایجاد کرد تا همچنان امیدوار باشد.

وی گفت ترکیه همچنان به این موضوع پایبند است که هیچ شهفرایند سوری را برای بازگشت به کشورش مجبور نکند.

کالین به موضوع ادلب پرداخت و با اشاره به گفت وگوی تلفنی دو روز پیش ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در این باره گفت: معتقدیم که هرگونه عملیات نظامی در ادلب پیامدهای وخیمی به همراه خواهد داشت و باعث ایجاد موج مهاجرت جدید دیگری می گردد که این موضوع باعث بروز فشار بیشتری بر ما و اروپایی ها خواهد شد.

ترکیه اعلام نموده که میزبان بیش از 3.6 میلیون پناهجوی سوری از سال 2011 تا کنون بوده است. آنکارا به همراه روسیه و ایران یکی از اعضای فرایند صلح آستانه درباره ایجاد صلح در سوریه است.

ترکیه از سال 2016 تا کنون سه عملیات نظامی در شمال سوریه انجام داده که آخرین آنها عملیات چشمه صلح بوده که برای دور کردن شبه نظامیان کُرد از مناطق مرزی با این کشور بوده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 573

به "ترکیه: پناهندگان و تروریسم دو چالش ناشی از بحران سوریه بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: پناهندگان و تروریسم دو چالش ناشی از بحران سوریه بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید