خبرنگاران بانک های خوزستان موظف به تسریع در پرداخت تسهیلات کرونا هستند

به گزارش مجله رویگری، اهواز - خبرنگاران - استاندار خوزستان با بیان اینکه در تیرماه سال جاری 18 هزار و 900 میلیارد ریال تسهیلات برای کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا به خوزستان اختصاص یافت، گفت: تمام شعب بانک های عامل پرداخت کننده این نوع تسهیلات، موظف به تسریع در انجام درخواست متقاضیان هستند.

خبرنگاران بانک های خوزستان موظف به تسریع در پرداخت تسهیلات کرونا هستند

غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران بیان نمود: استان خوزستان تا حدودی در پرداخت این تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا نسبت به دیگر استان های کشور عقب تر است.

وی ادامه داد: فرایند پرداخت این تسهیلاتدر شعب بانک های استان باید هرچه سریعتر به روز شده و تسریع پیدا کند تا بخشی از منابع مالی این کسب و کارها تامین گردد.

وی با تاکید بر اینکه برای 14 رسته مختلف کاری در بانک های خوزستان بر اساس تقاضای صاحبان کسب و کارها پفراینده تشکیل شده ، گفت: تا 15 مرداد 12 هزار و 760 پفراینده تقاضای دریافت وام کرونا در خوزستان تشکیل شده و این تعداد در حال به روزرسانی هستند.

به گفته شریعتی بیشترین پفراینده های تشکیل شده در خوزستان مربوط به رسته حمل و نقل (تسهیلات 60 میلیون ریالی) است.

خوزستان یک استان بانک محور است

استاندار خوزستان همچنین در مورد عملکرد بانک های استان در زمینه رونق مالی و حمایت در ایجاد فرصت های شغلی مناسب، بیان نمود: خوزستان دارای یک جامعه بانک محور است و تا زمانی که بانک ها هدفگذاری تعیینی نداشته باشند، شرایط اشتغال و اقتصاد تغییری نمی یابد.

وی نرخ بیکاری خوزستان در سال 97 را 17.7 درصد بیان کرد و گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در سال 98 این شاخص به حدود 17 درصد و در بهار 99 به 12.2 درصد رسیده است.

وی این فرایند را نشان دهنده ورود مناسب بانک ها در ارایه تسهیلات کاربردی به کسب و کارها دانست و اضافه نمود: علاوه بر این برنامه ریزی و کوشش اجرا شده مدیریت خوزستان باعث شد نرخ بیکاری فرایند کاهشی داشته باشد.

بانک ها در خوزستان هدفمند عمل نمایند

استاندار خوزستان از بانک های استان خواست به صورت هدفمند به مسایل مالی و حمایت از ایجاد فرصت های شغلی در کسب و کارها وارد شوند.

وی ادامه داد: بر این اساس ضروری است مطالعات دقیقی در زمینه میزان تسهیلات داده شده صورت گیرد که این منابع در چه زمینه هایی هزینه شده اند و نتیجه تعیین آنها اعلام گردد.

وی اضافه نمود: پایداری حمایت بانکی در خوزستان احتیاجمند پایش و آنالیز است و بخشی از مطالعات کارشناسی در زمینه بانک های خوزستان باید به نوع عملکرد اجرا شده آنها اختصاص پیدا کند.

شریعتی تسهیلات پرداخت شده در خوزستان را نسبت به سال های گذشته روبه افزایش دانست و گفت: با این وجود احتیاج است با منابعی که در اختیار داریم بتوانیم استان را به سمت توسعه و ایجاد اشتغال پیش ببریم.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1060

به "خبرنگاران بانک های خوزستان موظف به تسریع در پرداخت تسهیلات کرونا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بانک های خوزستان موظف به تسریع در پرداخت تسهیلات کرونا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید