خبرنگاران سناتور آمریکا: دولت بایدن برای بازگشت به برجام خجالت نکشد

به گزارش مجله رویگری، نیویورک- خبرنگاران- سناتور دموکرات آمریکا گفت با توجه به اینکه آمریکا آغاز کننده نقض توافق هسته ای بوده است، می تواند نخستین گام را هم بردارد و دولت بایدن نباید برای این کار، خجالت بکشد.

خبرنگاران سناتور آمریکا: دولت بایدن برای بازگشت به برجام خجالت نکشد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور آمریکا از تهران هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران، کریس مورفی سناتور دموکرات آمریکا روز چهارشنبه در نشست مجازی با موضوع روابط ایران و آمریکا: یک مقطع حیاتی این مطلب را عنوان نمود و افزود: به باور من این دولت برای بازگشت به برجام متعهد است و آن را تکرار می نماید.

وی ادامه داد: من به دولت توصیه نموده ام که در خصوص برداشتن نخستین گام خجالت نکشند. ما اولین نفری بودیم که توافقنامه را نقض کردیم، بنابراین فکر می کنم به همین دلیل ما می توانیم نخستین کسی باشیم که به توافق بازگردیم یا به توافق نزدیکتر شویم.

این سناتور دموکرات افزود: امیدوارم که حرکت هایی را مشاهده کنیم که تمایل ما را به ایران برای ارائه راستا بازگشت نشان دهد. توافق هسته ای، معاهده نیست. اعتقاد ندارم که سنا این توافق را تصویب کند به ویژه اینکه جمهوری خواستار، مخالف هرگونه بازگشت به برجام هستند. اگر بخواهید به توافق دو حزبی برسید، چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

موفی یادآور شد: من به دولت توصیه نمی کنم که منتظر جمهوری خواستار بماند، تعداد کمی دموکرات هم ممکن است در سنا مخالف برجام باشند. همه دموکرات ها با تصمیم ترامپ برای خروج از برجام مخالفت کردند اما بسیاری از آنها دوست دارند مذاکرات جدیدی را ببینند که شامل چه موارد خارج از توافق هسته ای است.

وی اعلام کرد: من فکر می کنم این یک اشتباه است. به باور من تعداد بسیاری از دموکرات ها در سنا و مجلس نمایندگان از بازگشت به برجام و استفاده از آن به عنوان سکویی برای سایر موضوعات همچون موشک بالستیک حمایت می نمایند.

سناتور دموکرات آمریکا اظهار کرد: از این رو نمی توانید بگویید که 50 درصد حمایت کنگره را در اختیار دارید، بعضی از آنها یعنی جمهوری خواستار هیچگونه توافقی را با ایران نمی خواهند، بعضی از دموکرات ها فقط خواستار توافق جامع هستند، اکثریت دموکرات ها همچون من به موضوع هسته ای توجه دارند.

مورفی تاکید نمود: اگر دولت منتظر رسیدن به اجماع در کنگره باشد، یک اشتباه خواهد بود. فکر نمی کنم این اتفاق بیفتد. آنها در حال رایزنی با کنگره هستند اما فکر نمی کنم خروجی آن، یک اجماع باشد.

وی در پاسخ به این سوال که ایرانی ها با توجه به اتفاقی که در دوره ترامپ افتاد، نمی توانند به آمریکا اعتماد نمایند. آمریکا چگونه می خواهد ایران را متقاعد کند که دیگر چنین اتفاقی نمی افتد، گفت: در همان زمانی که ترامپ از برجام خارج شد، بعضی از جمهوری خواستار مخالف آن بودند.

این سناتور آمریکا اظهار کرد: از این رو، نمی توان گفت که دولت بعدی جمهوری خواه، الزاما رفتاری مشابه دولت ترامپ انجام دهد. این موضوع فقط به برجام هم برنمی شود، ما اتحاد فراآتلانتیک را هم داریم که برای مقابله با چالش چین برای ما اهمیت دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1427

به "خبرنگاران سناتور آمریکا: دولت بایدن برای بازگشت به برجام خجالت نکشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سناتور آمریکا: دولت بایدن برای بازگشت به برجام خجالت نکشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید