خبرنگاران ممنوعیت شکار در هشت منطقه استان همدان تمدید شد

به گزارش مجله رویگری، همدان- خبرنگاران- شکار و تیراندازی به موجب بند و ماده 6 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست در مناطق شکار ممنوع قهاوند، تجرک، آردوشان، کرفس، زند، غینرجه و آقداق، علوی و الوند به مدت پنج سال دیگر تمدید شد.

خبرنگاران ممنوعیت شکار در هشت منطقه استان همدان تمدید شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: چهار منطقه زیر پوشش و حمایت سازمان حفاظت محیط زیست شامل مناطق حفاظت شده، پارک ملی، اثر طبیعی ملی و پناهگاه حیات وحش است.

مجید شعبانلو اضافه نمود: مکان هایی که ظرفیت و پتانسیل طبیعی ارتقا و تبدیل شدن به چهار منطقه یاد شده را داشته باشند به مناطق شکار ممنوع تبدیل می شوند.

وی شرح داد: هر پهنه ای دارای یکسری ظرفیت های زیستی، اکولوژیکی و حیات وحش به طور طبیعی بوده بنابراین برنامه مدیریتی برای ارتقا آن و تبدیل به چهار منطقه حفاظت شده، پارک ملی، اثر طبیعی ملی و پناهگاه حیات وحش تدوین می گردد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان ادامه داد: ممنوعیت شکار در این محدوده ها و صادر نشدن مجوز شکار یکی از اصلی ترین راهکارها برای افزایش و غنی تر شدن ظرفیت های زیستی موجود در این مناطق است.

شعبانلو اضافه نمود: شاید در این مناطق پاسگاه محیط بانی دایر نشده باشد اما با نصب تابلو شکار ممنوع دست کم از شکار حیوانات توسط شکارچیان مجاز جلوگیری می گردد همچنین با گشت زنی مستمر می توان از ورود شکارچیان غیرمجاز به این مناطق جلوگیری کرد.

وی بیان نمود: اجرای این برنامه ها در افزایش تنوع زیستی مناطق، تقویت مراتع، پوشش گیاهی تاثیر گذار بوده و با گذشت زمان زمینه ارتقای آن را نیز فراهم می نماید.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان اضافه نمود: بسیاری از گونه های جانوری مهاجر بوده یعنی مسافت طولانی را در طول روز می پیمایند که مناطق شکار ممنوع به عنوان کریدور بین مناطق حفاظت شده عمل می نماید.

شعبانلو گفت: این بدان معناست که گونه جانوری به عنوان مثال قوچ و میش پس از خروج از منطقه حفاظت شده در منطقه شکار ممنوع قرار می گیرد که در این محدوده نیز از گزند شکارچیان در امان است.

استان همدان دارای 6 منطقه حفاظت شده و 12 منطقه شکار ممنوع است که چهار منطقه الوند، قهاوند، تالاب آبشینه و سد اکباتان مناطق شکار ممنوع شهرستان همدان محسوب می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1472

به "خبرنگاران ممنوعیت شکار در هشت منطقه استان همدان تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ممنوعیت شکار در هشت منطقه استان همدان تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید