خبرنگاران کمترین و بیشترین بارش ها متعلق به کدام مناطق کشور است؟

به گزارش مجله رویگری، تهران-خبرنگاران- استان های گیلان، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه98) تا سیزدهم فروردین ماه دارای بیشترین بارش بوده و یزد با دریافت 68.1 میلیمتر کم بارش ترین استان کشور است.

خبرنگاران کمترین و بیشترین بارش ها متعلق به کدام مناطق کشور است؟

تازه ترین گزارش دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران بیانگر آن است که استان گیلان در سال آبی جاری (مهرماه98) تا سیزدهم فروردین 783 میلیمتر بارندگی دریافت کرده و مقام نخست پربارش ترین مناطق کشور را به خود اختصاص داده است. در عین حال میزان بارش های این استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال که 849.6 میلیمتر بارندگی داشته رشد منفی را نشان می دهد.

میزان بارش های استان لرستان در سال آبی جاری و تا سیزدهم فروردین ماه درحالی به رقم 622.02 میلیمتر رسیدکه پارسال و در همین بازه زمانی 1082.35 میلیمتر بارندگی را تجربه کرده بود که بیانگر کاهش بارندگی ها در این استان است.

استان کهگیلویه و بویراحمد که مقام سوم پربارش ترین مناطق کشور را به خود اختصاص داده تا سیزدهم فروردین ماه در حالی 571.7 میلیمتر بارندگی دریافت کرده که میزان بارش های آن پارسال در همین بازه زمانی 1011.9 میلیمتر بوده و در این استان هم کاهش بارش ها دیده می شود.

شرایط بارش ها در کل کشور هم نشان دهنده روندی کاهشی است به گونه ای که میزان آن تاسیزدهم فروردین ماه امسال به 241.2 میلیمتر رسیده درحالی که پارسال (مهرماه 97 تا آخر شهریور98) و در همین بازه زمانی 279.4 میلیمتر بارندگی رخ داده بود.

شرایط کاهشی بارش ها در کشور در حالی است که به دلیل شیوع گسترده بیماری کرونا میزان مصرف آب به شدت افزایش یافته است.

رضا اردکانیان وزیر نیرو روز گذشته ظرفیت محدود تصفیه خانه ها و استفاده توامان از آب شرب برای بخش بهداشت در کشور را گفت و اضافه نمود: در شبکه مشترک شرب و بهداشت در برخی مناطق تا بیش از 40 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش مصرف داریم، اما به طور متوسط در سطح کشور افزایش 12درصدی را نشان می دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 824

به "خبرنگاران کمترین و بیشترین بارش ها متعلق به کدام مناطق کشور است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کمترین و بیشترین بارش ها متعلق به کدام مناطق کشور است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید