خداحافظی با انقلابی ترین گجت چند سال اخیر: اواخر فوریه 2020 پشتیبانی از عینک گوگل متوقف می گردد

به گزارش مجله رویگری، تا چند ماه دیگر، گجتی که 1500 دلار برای خریدش هزینه نموده اید؛ بدون پشتیبانی و به روزرسانی نرم افزاری به حال خود رها می گردد.

خداحافظی با انقلابی ترین گجت چند سال اخیر: اواخر فوریه 2020 پشتیبانی از عینک گوگل متوقف می گردد

از وبلاگ هم نفس دیدن فرمایید.

این داستان یکی از انقلابی ترین و پیشروترین گجت های پوشیدنی در یک دهه اخیر است. عینکی که در سال 2013 پرسروصدا معرفی گردید و تا چند سال بعد، همه جوره در صدر اخبار بود ولی به یکباره توسعه آن از سوی گوگل رها و فقط به چند به روزرسانی نرم افزاری محدود شد تا در سال 2020 برای همواره خداحافظی کند.

اخیرا، گوگل با به روزرسانی صفحه Google Glass Explorer Edition و ارائه اخباری درباره آخرین به روزرسانی این رابط کاربری عینک، اطلاعات جدیدی از شرایط این پروژه در آینده داد. آخرین به روزرسانی Explorer Edition به گونه ای است که دسترسی این پوشیدنی را از همه سرویس های این شرکت از تاریخ 25 فوریه 2020 قطع می نماید.

کاربران عینک گوگل پس از نصب این بسته به روزرسانی Glass Explorer و فرا رسیدن تاریخ مقرر، دیگر قادر نخواهند بود به اکانت های خود در گوگل لاگین نمایند. این به معنای پایان پشتیبانی گوگل از این گجت و به فراموشی سپردن آن است.

البته، این پوسته همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و البته به وسیله ارتباطات بلوتوث می تواند به گوشی تلفن همراه وصل گردد و کاربران از برنامه های جانبی استفاده نمایند یا عکس و فیلم بگیرند اما دیگر سرویس ها و اپلیکیشن هایی مانند یوتیوب، جیمیل، هنگ اوت و غیره کار نمی نمایند.

همین طور، نرم افزار MyGlass که به کاربران اجازه می داد تنظیمات عینک را مدیریت نمایند نیز ار کار خواهد افتاد.

هنوز نسخه کسب وکارها زنده است

لازم به ذکر است که این شرایط فقط برای عینک هایی که برای مصرف نماینده نهایی عرضه شده و روی آن ها نسخه ای از Google Glass Explorer Edition نصب شده است. نسخه تجاری Enterprise Edition هنوز از پشتیبانی گوگل برخوردار بوده و به روال طبیعی خود ادامه می دهد.

گوگل با این استراتژی می خواهد به پشتیبانی و اتصال خود از گجتی که دیگر سال ها است توسعه داده نمی گردد یا نسخه جدیدی از آن وارد بازار نمی گردد؛ پایان دهد.

گوگل گلس در سال 2013 و با قیمت 1500 دلار آغاز به فروش کرد ولی از همان ابتدا با تردیدهایی برای آینده از سوی گوگل روبرو و با انواع اعتراض ها و مخالفت ها از سوی جامعه کاربران و بحث های حریم خصوصی همراه شد.

بسیاری از رستوران ها و کافی شاپ ها از ورود این گجت پوشیدنی به داخل ممانعت نموده و آن را glassholes نامیدند.

پایان، گوگل در سال 2017 توسعه نسخه مصرف نماینده نهایی این عینک را متوقف و فقط روی توسعه نسخه تجاری و اینترپرایس آن متمرکز شد. نسخه جدیدی از Google Glass Enterprise Edition در سال 2019 عرضه شده که تفاوت های زیادی با نسخه قبلی و همین طور نسخه Google Glass Explorer Edition دارد.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 560

به "خداحافظی با انقلابی ترین گجت چند سال اخیر: اواخر فوریه 2020 پشتیبانی از عینک گوگل متوقف می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "خداحافظی با انقلابی ترین گجت چند سال اخیر: اواخر فوریه 2020 پشتیبانی از عینک گوگل متوقف می گردد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خداحافظی با انقلابی ترین گجت چند سال اخیر: اواخر فوریه 2020 پشتیبانی از عینک گوگل متوقف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید