دستیار ویژه باراک اوباما: چرا آمریکا همیشه در خاورمیانه شکست می خورد؟

به گزارش مجله رویگری، دستیار ویژه رئیس جمهور سابق آمریکا درباره دلیل شکست سیاست های کشورش در منطقه نوشت، سیاست گذاران آمریکایی تهدیدها علیه کشورشان را بیش از حد ارزیابی نموده، چالش های سرنگونی رژیم را دست کم گرفته و خوش بینانه به اپوزیسیون خارج نشین اطمینان نموده اند.

دستیار ویژه باراک اوباما: چرا آمریکا همیشه در خاورمیانه شکست می خورد؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فیلیپ گوردن دستیار ویژه باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا و هماهنگ کننده جدید این کشور در امور خاورمیانه، شمال آفریقا و منطقه خلیج فارس طی یادداشتی در فارن افرز نوشت: از 1950 آمریکا کوشش نموده به طور متوسط هر دهه یک دولت را در خاورمیانه گسترده ساقط کند. این کار را در ایران، افغانستان (دو بار) عراق، مصر، لیبی و سوریه انجام داده است و این تنها نام کشورهای را شامل می گردد که برکناری رهبران و تحول در سیستم سیاسی در آنها از اهداف سیاست ایالات متحده بوده و واشنگتن برای رسیدن به آنها کوشش های مداوم انجام داده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این دیپلمات سابق آمریکایی در ادامه آورده است: انگیزه های این دخالت ها به اندازه روش های مداخلات به طور گسترده ای متفاوت بوده اند که شامل کودتا، اشغال، دیپلماسی، لفاظی و تحریم ها می شوند. اما آنها در یک چیز مشترک هستند؛ همگی شکست خورده اند.

وی توضیح داد: در تمامی موارد، سیاست گذاران آمریکایی تهدیدها علیه ایالات متحده را بیش از حد ارزیابی نموده ، چالش های سرنگونی رژیم را دست کم گرفته و خوش بینانه به تبعیدی ها یا بازیگران محلی اطمینان نموده اند کسانی که قدرت کمی دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1141

به "دستیار ویژه باراک اوباما: چرا آمریکا همیشه در خاورمیانه شکست می خورد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستیار ویژه باراک اوباما: چرا آمریکا همیشه در خاورمیانه شکست می خورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید