دکوراسیون اتاق مدیریت ؛ چگونگی مبلمان، رنگ و نورپردازی آن

به گزارش مجله رویگری، دکوراسیون اتاق مدیریت باید از نظر مبلمان، نور و رنگ منعکس کننده تمام وجوه رئیس، کارفرما یا مدیرعامل یک شرکت یا کسب و کار باشد. اتاق مدیریت از یک سو باید به گونه طراحی گردد که هر جزء آن در برگیرنده خصوصیات یک مدیر بوده و از سویی دیگر باید زیبا، کارآمد و مقرون به صرفه نیز باشد. این موارد باید همراه با مشخصات استاندارد و نوع کسب و کار طراحی گردد، به طوری که اتاق مدیریت نمایشی از پتانسیل و قدرت مدیریت شرکت باشد.

دکوراسیون اتاق مدیریت ؛ چگونگی مبلمان، رنگ و نورپردازی آن

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

وقتی صحبت از طراحی فضای اداری به میان می آید، دفتر مدیرعامل چیزی است که احتیاج به برنامه ریزی و توجه دقیق دارد. مدیران به فضایی راحت احتیاج دارند، فضایی که بتواند از شیوه کاری خاص و احتیاجهای شرکت خود پپشتیبانی نمایند؛ در حالی که اتاق مدیریت هنوز هم باید احساس خوبی را برای شرکای تجاری و مشتریان بالقوه خود باقی بگذارد. با توجه به این الزامات، هنگام انجام برنامه ریزی برای طراحی دکوراسیون، چه مواردی را باید در نظر داشته باشید؟ با خبرنگاران همراه باشید.

دکوراسیون اتاق مدیریت

وقتی مشتریان و یا کارمندان از دفتر شما بازدید می نمایند، باید بدانید که نخست باید به اتاق شما می آیند. اتاق باید بازگو نماینده نحوه مدیریت شما باشد، زیرا ظاهر اتاق در بدو ورودشان تأثیری مستقیم بر آنها می گذارد. طراحی اتاق مدیریت دارای استاندار خاصی نیست، همه چیز تابع اندازهِ فضا، مبلمان، رنگ و نورپردازی است. در همین امتداد ما در زیر به شما نکات و راهکار های مؤثر را بیان می داریم:

مبلمان اتاق مدیریت

بدیهی است که اتاق یک مدیر باید در انتخاب مبلمان حرفی برای گفتن داشته باشد. یک مدیر بهتر از هر فرد دیگری شرایطی را که در آن شرکت شکوفا می گردد را می داند، چرا؟ بالاخره او مدیر است. اما با این وجود، چند نکته کاربردی نیز وجود دارد که باید آنها را به خاطر سپرد، مانند مبلمان مورد احتیاج اعم از جایگاه مدیریت، میز مدیریت، قفسه بندی کتاب و کمد مخصوص برای ذخیره سازی پرونده ها و تأمین منابع، یک میز کوچک برای چاپگر و وسائل مورد احتیاج باشد. در بیشتر موارد، همه مبلمان مورد احتیاج برای دکوراسیون اتاق مدیریت به راحتی قابل دسترس است، تنها مدل و رنگ است که می تواند احساسات متفاوت را منتقل کند. همچنین، اتاق مدیریت مکانی برای برگزاری جلسات تجاری کوچک و عظیم است.

مطمئناً مکانی برای برقراری تماس های خصوصی است، بنابرای فضا باید به همین ترتیب کاربردهای مختلف را منعکس کند. برای هر منظور بر حسب اندازه اتاق، فضاهای مختلفی ایجاد کنید، یک منطقه می تواند برای میز مدیر عامل باشد، مورد دیگر می تواند یک میز کنفرانس و یا یک کاناپه یا یک میز کوچک و جایگاه برای نشستن و گپ زدن با دیگران باشد (همچنین چندین جایگاه مهمان برای بازدیدنمایندگان در جلوی میز خود نیز تهیه کنید). چیدمان مبلمان اتاق مدیریت نیز باید به گونه ای باشد که میز مدیریت در مرکز و یا نقطه کانونی باشد، به طوری که در زمان ورود افراد، شخص مدیر در مرکز دیده گردد.

رنگ اتاق مدیریت

رنگ بر روحیه مدیر و بر سطح فعالیت او تأثیر می گذارد. بنابراین انتخاب رنگ تصمیمی کلیدی است. اتاق های شلوغی که برای جلسات طوفان مغزی استفاده می گردد ممکن است قرمز، زرد یا نارنجی باشد که رنگ های بسیار پرانرژی هستند. با این حال، باید توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از آن ها می تواند منجر به رفتار غیرمنطقی و غیرقابل پیش بینی گردد! اتاق های آرام برای تامل و حل مسئله می توانند به رنگ آبی یا بنفش، که هر دو رنگ مرتبط با آرامش و حقیقت هستند تمام شوند، اما استفاد بیش از حد بسیاری از این رنگ ها می توانند اثر بسیار سردی داشته باشند. رنگ های قهوه ای، سفید و خاکستری اغلب به دلیل خنثی بودن محبوبیت بیشتری در دکوراسیون اتاق مدیریت دارند.

اما یک سؤال: چرا رنگ های سفید و مشکی بیشتر محبوب هستند؟ از نظر فنی سفید بودن عدم وجود رنگ است و سیاه با آمیختن رنگ های اولیه با هم حاصل می گردد. سفید اغلب برای بازتاب پاکی و فرهنگ مینیمالیستی استفاده می گردد که برای استارتاپ ها فوق العاده است، در حالی که سیاه برای ایجاد روحیه استحکام و قدرت یک سازمان کاربرد دارد و برای شرکت های معروف و عظیم انتخابی مناسب است. شما باید مطمئن شوید که از این موارد به نسبت های درست استفاده می گردد، در غیر این صورت ممکن است برداشت کاملاً غلطی از فضای کاری شما ارائه گردد. نباید فراموش کنید که رنگ موضوعی بسیار احساسی و ذهنی است و باید آنچه که شخصیت فردی و سازمان شما دارد را منعکس کند.

نورپردازی اتاق مدیریت

برای نحوه روشنایی اتاق مدیر، از نورپردازی هوشمندانه بهره ببرید. همواره سعی کنید نور طبیعی را برجسته کنید تا فضای اتاق روشن تر و بیشتر مورد استقبال افراد باشد. از چراغ های ویژگی مانند لامپ های نئونی و چراغ های LED برای ایجاد احساس بیشتر در اتاق بهره ببرید. نورپردازی اداری برای سلامتی، رفاه و همچنین بهره وری مدیر از اهمیت بالایی برخوردار است. از نظر علمی اثبات شده است که نوع نورپردازی مورد استفاده در اتاق ریاست، در واقع بر نحوه مدیریت، خلق و خوی و سلامت مدیرعاملان به مرور زمان تأثیر می گذارد. اگرچه نورپردازی انتخابی نباید خیلی خسته و کسل نماینده باشد، در عین حال نیز نباید درخشندگی شدید و زیادی نیز داشته باشد؛ به طور کلی باید یک هارمونی روشنایی را ایجاد و آن را حفظ کنید.

غالباً توصیه می گردد که نورپردازی در داخل اتاق تا حد ممکن با نور بیرون هماهنگ گردد (اگر نور طبیعی در دسترس باشد). علاوه بر این، بسته به چیدمان فضای اتاق مدیریت، ممکن است انواع مختلفی از چراغ ها مانند چراغ های سقفی، لامپ های دیواری و موارد دیگر مورد احتیاج باشد. اگرچه عواملی که معین نماینده بهتر ین روشنایی اتاق است، اما باید بدانید که روشنایی از اتاق به اتاق و از کسب وکار تا کسب و کار دیگر متفاوت است.

اهمیت طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت

اتاق مدیریت باید ارزش شرکت را منعکس کند و به عنوان مهم ترین فضای اداری، آنچه تجارت را تحریک می نماید و شرکت را توسعه می دهد انگاشته گردد. رنگ و مبلمان می توانند فرهنگ این فضا را منعکس نمایند و در روحیه افراد تأثیری بنیادین بگذارند.

همچنین اتاق مدیریت باید در خصوص ارزش ها و مأموریت اصلی شرکت طراحی گردد و از آن برای راهنمایی گزینه های طراحی خود استفاده کند. برای مثال اگر شرکت سادگی را ارزش قرار دهد، ممکن است بخواهید با سبکی مینیمالیستی و استفاده از یک رنگ آغاز به تزئین فضا کنید. اگر نوآوری ارزش اساسی شرکت است، اتاق مدیریت نیز باید در نهایت طراحی مدرن و آینده نگرانه طراحی گردد.

منبع: ویکی ساختمان
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1445

به "دکوراسیون اتاق مدیریت ؛ چگونگی مبلمان، رنگ و نورپردازی آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون اتاق مدیریت ؛ چگونگی مبلمان، رنگ و نورپردازی آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید