دیپلمات روس: تظاهر آمریکا به مشارکت در برجام، عاقبتی ندارد

به گزارش مجله رویگری، دیپلمات ارشد روسی با انتقاد از سیاست یک بام و دو هوای آمریکا در قبال توافق هسته ای ایران، گفت گویا به مسئولان آمریکایی مشورت های نادرستی داده شده است.

دیپلمات روس: تظاهر آمریکا به مشارکت در برجام، عاقبتی ندارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین، بامداد امروز (پنجشنبه) به تصمیم آمریکا برای بازگشت به برجام جهت تمدید قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران، واکنش نشان داد.

اولیانوف در صفحه توئیتر خود نوشت: کوشش آمریکا برای اینکه خود را عضوی از برجام نشان دهد، هیچ آینده ای ندارد. چیزی شبیه استهزاء عقل سلیم است.

وی سپس با خطرناک توصیف کردن این اقدام برای سیاست های آمریکا، گفت: آنهایی که این ایده را اختراع کردند، مشورت بدی به مسئولان آمریکایی دادند. رویکردهای بدبینانه [در هر کشوری] باید محدودیت های خودش را داشته باشد تا سیاست ملی [آن کشور] را به بدترین حد در خطر نیندازد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به این اقدامات با بیان اینکه آمریکا بعد از شکست تحقیرآمیز در کارزار فشار حداکثری به دنبال بازگشت به برجام است، از واشنگتن خواست به رؤیاپردازی سرانجام دهد. (جزئیات بیشتر)

روزنامه نیویورک تایمز روز گذشته گزارش داد وزیر خارجه آمریکا در حال تدوین یک استدلال حقوقی مبنی بر این است که واشنگتن همچنان یکی از مشارکت کنندگان برجام است تا بتواند با افزایش فشارها در شورای امنیت تحریمهای تسلیحاتی ایران را تمدید کند.

طبق یکی از بندهای قطعنامه 2231 که از سال 2016 میلادی اجرایی شد، ایران تا پنج سال از خرید تسلیحات تهاجمی منع شده است. این بند از قطعنامه در اکتبر سال 2020 (مهر ماه 1399) منقضی می گردد و پس از آن ایران این امکان را خواهد داشت که از کشورهای خارجی جنگ افزار بخرد.

روز گذشته نیز تونی بلینکن معاون وزیر خارجه پیشین آمریکا در دولت قبل و یکی از اعضای تیم واشنگتن در مذاکرات هسته ای با ایران، ضمن انتقاد از فریب کاری کاخ سفید برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، گفت: واقعا سخت است که این نفاق و دورویی را تحسین نکرد! (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 902

به "دیپلمات روس: تظاهر آمریکا به مشارکت در برجام، عاقبتی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات روس: تظاهر آمریکا به مشارکت در برجام، عاقبتی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید