رئیس جمهوری پیشین پرو به خودش شلیک کرد

به گزارش مجله رویگری، رئیس جمهوری پیشین پرو هنگام ورود مأموران پلیس برای بازداشت او در ارتباط با یک پرونده رشوه خواری خود را با گلوله زد و جان باخت.

رئیس جمهوری پیشین پرو به خودش شلیک کرد

به گزارش خبرنگاران، آلن گارسیا، رئیس جمهوری پیشین پرو پس از این رویداد به سرعت به بیمارستانی در شهر لیما منتقل شد. شبکه تلویزیونی آمریکا در پرو گزارش داد، گارسیا تحت عمل جراحی نهاده شده و وضعیت جسمی او خطرناک است. این شبکه تصاویری از ورود پسر گارسیا و تعدادی از هوادارانش به بیمارستان را پخش کرد.

ساعاتی پس از انتشار این خبر، خبرگزاری رویترز به نقل از اعضای خانواده گارسیا گزارش داد که وی جان باخته است.

وکیل آلن گارسیا به خبرنگاران گفته بود که موکلش در وضعیت حساسی است و در حال حاضر تحت عمل جراحی است.

آلن گارسیا 69 ساله که سخنران ماهری است، چند دهه رهبر حزب آپرا حزب آپریست پرو بود. او در سال های 1985 تا 1990 به عنوان یک ملی گرا رئیس جمهور شد و سپس با تغییر موضع خود به عنوان مبلغ نظام بازار آزاد دوباره در سال 2006 برای یک دوره پنج ساله به ریاست جمهوری رسید.

گارسیا در پرونده فساد اقتصادی مربوط به شرکت ساختمانی برزیلی اودبرشت تحت پیگرد نهاده شد. این پرونده بزرگ ترین رسوایی فساد اقتصادی در تاریخ معاصر آمریکای لاتین است.

شرکت برزیلی اودبرشت در توافق با دادستانی آمریکا در سال 2016 به جرایم خود اعتراف کرد که در ازای دریافت قراردادهای ساختمانی کلان در کشورهای آمریکای لاتین حدود 800 میلیون دلار به مقامات فاسد رشوه پرداخت نموده است.

سال گذشته پس از آنکه گارسیا به خاطر ممانعت از فرار و جلوگیری از تحقیقات ممنوع الخروج شد، از اروگوئه تقاضای پناهندگی سیاسی کرد ولی این کشور تقاضای او را رد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 128

به "رئیس جمهوری پیشین پرو به خودش شلیک کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهوری پیشین پرو به خودش شلیک کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید