رئیس فدراسیون کوهنوردی: ارتفاع برف پس از ریزش بهمن 15 متر شده، هنوز 2 کوهنورد مفقودند

به گزارش مجله رویگری، رئیس فدراسیون کوهنوردی با اشاره به جست وجوها در ارتفات تهران گفت: ارتفاع برف پس از ریزش بهمن در دارآباد حدود 15 متر شده است.

رئیس فدراسیون کوهنوردی: ارتفاع برف پس از ریزش بهمن 15 متر شده، هنوز 2 کوهنورد مفقودند

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فارس، رضا زارعی در خصوص آخرین شرایط جستجوها برای یافتن پیکر کوهنوردان در ارتفاعات تهران گفت: این حوادث بسیار دردناک بود.طبق آماری که هلال احمر اعلام نموده تا به امروز 11 نفر جان خود را از دست داده اند و پیکر دو نفر نیز در زیر بهمن در دارآباد هنوز پیدا نشده است.

وی در خصوص اینکه آیا می توان امروز به آنها دسترسی پیدا کرد، گفت: حجم برف پس از ریزش بهمن بسیار زیاد شده و حدود 15 متر است. با توجه به تابش آفتاب احتمال ریزش مجدد بهمن وجود دارد و در این شرایط جان امدادگران هم مهم است.

رئیس فدراسیون کوهنوردی مطرح نمود: در روز آدینه با توجه به تماس هایی که خانواده ها با هلال احمر گرفته بودند، آمار مفقودین خیلی بالا بود، اما خیلی از آنها به خانه بازگشتند. همانطور که گفتم فعلا آمار فوتی ها 11 نفر است. یک نفر هم در ایستگاه 5 دچار مشکل شده بود که در بیمارستان فوت کرد که شاید آن هم به این آمار اضافه گردد.

زارعی در خصوص اینکه قبلا حوادث اینچنینی در ارتفاعات تهران داشتیم یا خیر، مطرح نمود: چند سال قبل در توچال 15 نفر فوت کردند، اما با توجه به حضور امداد و نجات، پیشگیری از حوادث بسیار خوب شکل گرفته، اما بی توجهی بعضی افراد به هشدارها باعث بروز این مسائل می گردد.

وی که با رادیو تهران گفت وگو می کرد،در خصوص اینکه گفته می گردد، تله کابین توچال در روز آدینه خاموش بوده است، گفت: با توجه به باد شدیدی که می وزید احتمال داشت کابین ها با دکل ها برخورد نموده و حادثه آفرین شوند. هرچند اگر مدیریت خوبی در بحث تله کابین نمی شد، احتمال داشت تلفات بیشتر هم گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1313

به "رئیس فدراسیون کوهنوردی: ارتفاع برف پس از ریزش بهمن 15 متر شده، هنوز 2 کوهنورد مفقودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس فدراسیون کوهنوردی: ارتفاع برف پس از ریزش بهمن 15 متر شده، هنوز 2 کوهنورد مفقودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید