روزنامه عراقی: الکاظمی با درخواست فراکسیون های شیعه موافقت کرد

به گزارش مجله رویگری، روزنامه عراقی از موافقت نخست وزیر مکلف این کشور با خواسته های فراکسیون های شیعه و تغییر اسامی دو وزیر پیشنهادی از جمله وزیر خارجه اطلاع داد.

روزنامه عراقی: الکاظمی با درخواست فراکسیون های شیعه موافقت کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مصطفی الکاظمی نخست وزیر مکلف عراق در ادامه رایزنی ها با احزاب و فراکسیون های سیاسی جهت حل اختلافات بر سر تقسیم مناصب وزارتی، با درخواست فراکسیون های شیعه موافقت کرد.

روزنامه عراقی الصباح نوشت که اسامی بعضی وزرای پیشنهادی الکاظمی با مخالفت بعضی فراکسیون های شیعه روبرو شد و آن ها 48 ساعت به الکاظمی مهلت دادند تا به اعتراضات آن ها پاسخ دهد.

کاطح نجمان الرکابی نماینده مجلس عراق از فراکسیون دولة القانون در مصاحبه با الصباح گفت که الکاظمی با خواسته های فراکسیون های شیعه در مورد تغییر اسامی بعضی وزرای پیشنهادی از جمله وزیر خارجه و وزیر ورزش و جوانان موافقت نموده است.

الرکابی اضافه نمود که بعضی اسامی پیشنهادی در ترکیب کابینه الکاظمی مورد اعتراض بعضی فراکسیون های شیعه نهاده شد و آن ها به الکاظمی 48 ساعت مهلت دادند تا به این اعتراضات پاسخ دهد.

او اضافه نمود که فراکسیون های شیعه خواهان تغییر بعضی وزرای پیشنهادی که همچنان اختلاف بر سر آن ها وجود دارد، هستند.

وی پیش بینی کرد که در جلسه مجلسی که قرار است هفته آینده برگزار گردد، با 15 وزیر پیشنهادی موافقت گردد.

پیشتر وبگاه بغداد الیوم در خبری فهرست اسامی وزرای پیشنهادی را منتشر کرد که در آن نام عبدالکریم هاشم مصطفی به عنوان وزیر خارجه و حسین سعید به عنوان وزیر ورزش و جوانان به چشم می خورد. (جزئیات بیشتر)

برهم صالح رئیس جمهور عراق، نهم آوریل(21 فروردین)، در پی انصراف عدنان الزرفی از نخست وزیری، مصطفی الکاظمی را مامور تشکیل کابینه کرد و بر اساس قانون اساسی، وی 30 روز مهلت دارد تا کابینه جدید را برای دریافت رأی اعتماد به مجلس معرفی کند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 898

به "روزنامه عراقی: الکاظمی با درخواست فراکسیون های شیعه موافقت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنامه عراقی: الکاظمی با درخواست فراکسیون های شیعه موافقت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید