روش خشک کردن لباس های شسته شده (در داخل خانه)

به گزارش مجله رویگری، زمانی را تصور کنید که لباس های شما خیس هستند و احتیاج به خشک کردن دارند . قطعاً هدف شما این است که آب را به سرعت از روی پارچه این لباس ها خارج کنید و برای این کار هر روشی را امتحان می کنید، مثل اعمال گرما ، تکان دادن لباس ها، پهن کردن آن ها روی طناب ، فشار دادن و غیره.

روش خشک کردن لباس های شسته شده (در داخل خانه)

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از هنر فردی ،برخی از افراد سعی می نمایند با اتو کشیدن یا سشوار و بخار حاصل از گرمای این لوازم، لباس ها را خشک نمایند. قبل از این که اقدام به انجام هر کاری برای خشک کردن لباس کنید، باید آب اضافی لباس را بگیرید و این گونه فرایند خشک کردن لباس سریع تر انجام می گردد. بعد از آن برای آشنایی با راهکارهای بیشتر این قسمت از نمناک را مطالعه کنید.

روش 1 از 3: خارج کردن آب اضافه لباس

1-از چرخش با سرعت بالای ماشین لباسشویی بهره ببرید: اگر از ماشین لباسشویی استفاده می کنید، می توانید لباس ها را به وسیله آن تا حدی خشک کنید. به این صورت که آن را روی دور تند قرار دهید تا آب اضافی لباس ها گرفته شوند. هر چقدر انرژی چرخشی بیشتر باشد، میزان بیشتری از لباس ها خشک خواهد شد.

2-خودتان به صورت دستی آب لباس ها را بگیرید تا زودتر خشک شوند: یک لباس را محکم در دستانتان بگیرید و آن را تا جایی که می توانید فشار داده و بپیچانید. به اصطلاح لباس ها را بچلانید. بیش از حد نباید لباس ها را بکشید، زیرا احتمال کش آمدن نخ آن ها وجود دارد.

  • فقط باید آن ها را فشار دهید تا آب اضافی از داخل لباس شما خارج گردد. فرقی ندارد که قرار است با چه روشی لباس های خودتان را خشک کنید. هر چه قدر آب بیشتری از آن ها خارج گردد، قطعاً فرایند خشک کردن راحت تر و کوتاه تر خواهد بود.

3-لباس را داخل یک حوله بپیچانید تا آب اضافی را جذب کند: یک عدد حوله عظیم را زیر لباس پهن کنید. سپس لباس مورد نظر را روی آن بیندازید و حال از پایین به صورت رول کردن جمع کنید و تا سرانجام این کار را انجام دهید.

  • فشار وارد شده به لباس پیچانده شده داخل حوله، آب اضافی را از داخل آن خارج نموده و وارد حوله می نماید. اگر با این روش نتوانستید کل آب اضافه را خارج کنید، می توانید بعد از خیس شدن حوله از یک حوله خشک دیگر بهره ببرید.

روش 2 از 3: خشک کردن بدون استفاده از دستگاه خشک کن

1-از سشوار بهره ببرید: اگر سشوار دسترسی دارید، می توانید با استفاده از آن سرعت خشک شدن لباس ها را افزایش دهید. اول از همه لباس ها را بچلانید تا آب اضافی آن گرفته گردد. سپس آن را روی یک سطح تمیز و خشک پهن کنید. بعد سشوار را روشن کنید و آن را روی تنظیمات گرم و با درجه حرارت بالا قرار دهید. سشوار را تا جایی که می توانید نزدیک لباس نگه دارید و نقطه به نقطه لباس را خشک کنید و اجازه دهید که تمام قسمت های لباس در معرض باد گرم قرار بگیرند.

  • این کار را به آرامی انجام دهید و کل سطح لباس از عقب و جلو را خشک کنید. به آرامی لباس را چرخانده و جیب های آن را بیرون بیاورید، آستین ها را برعکس کنید و تمام قسمت ها را خشک کنید. لباس ها را از داخل خشک کنید. زیرا خشک کردن از بیرون نمی تواند تضمین کند که رطوبت به طور کامل از بین برود.
  • سشوار را مدت زمان طولانی در یک نقطه نگه ندارید، زیرا اگر پارچه لباس بیش از حد داغ گردد، امکان آتش سوزی وجود خواهد داشت.

2-از بند یا طناب برای خشک کردن لباس ها بهره ببرید : به سادگی لباس هایتان را در یک خط روی یک طناب یا بند محکم آویزان کنید و اجازه دهید که در معرض هوا خشک گردد.

  • شاید این سریع ترین کاری باشد که می توانید انجام دهید. البته همواره کارآمد نخواهد بود.
  • تمام لباس ها باید جداگانه پهن شوند، به این منظور که هیچ لباسی نباید روی لباس دیگر قرار بگیرد. همچنین می توانید آستین ها و جیب ها را بیرون بیاورید و یا لباس را از داخل برعکس کنید تا عمقی تر خشک شوند. می توانید این بند یا طناب را در نزدیک به یک منبع گرمایی نصب کنید. مثلاً چند قدم این طرف تر از شومینه، رادیاتور، بخاری طناب را نصب کنید. البته نباید این لباس ها بیش از حد نزدیک گرما باشند، زیرا احتمال آتش سوزی وجود خواهد داشت.
  • پهن کردن لباس ها کنار پنجره نیز می تواند جریان هوا را به آن ها برساند و آن ها را راحت تر خشک کند.

3-از یک حوله و اتو بهره ببرید: لباس خیس را روی میز اتو پهن کنید. دقیقا مثل زمانی که می خواهید آن ها را اتو بکشید اما با این تفاوت یک عدد حوله نازک روی آن قرار دهید. سپس روی حوله را محکم اتو بکشید و اتو را روی درجه حرارت بالا تنظیم کنید. پس از آن، دو طرف لباس را باید با اتو پرس کنید تا حرارت کامل به همه جای لباس برسد.

  • ترکیب حوله و لباس گرمای بیشتری را به پارچه می رساند. همچنین حوله نیز آب و رطوبت اضافی را به خودش جذب می نماید. نباید اتوی داغ را مستقیم روی لباس قرار دهید زیرا باعث کشیده شدن پارچه و آسیب دیدگی می گردد و دیگر نمی توانید از آن لباس بهره ببرید.
  • اگر قرار است اتو را روی یک لباس خیس بکشید ، حتماً از حوله بهره ببرید تا یک پوشش محافظتی ایجاد کند .

روش 3 از 3:استفاده از دستگاه خشک کن با حوله

1-با چند عدد حوله خشک و تمیز لباستان را خشک کنید: حوله ها می توانند رطوبت اضافی را از لباس خیس شما بگیرند و آن ها را به سرعت خشک نمایند. مثلاً می توانید از یک تا پنج عدد حوله بهره ببرید. هرچقدر تعداد حوله هایی که استفاده می کنید بیشتر باشند، لباس ها سریع تر خشک می شوند.

  • زمانی که می خواهید یک یا دو عدد لباس را به سرعت خشک کنید، این روش به شما یاری بسیار زیادی می نماید. هر چقدر که تعداد لباس های خیسی که داخل دستگاه قرار می دهید بیشتر باشد، اثر حوله ها کم تر خواهد شد. در نتیجه فرایند خشک شدن بیشتر طول خواهد کشید.

2-حوله های خشک را همراه با لباس خیس داخل دستگاه خشک کن قرار دهید: فقط دقت کنید که لباس دیگری اضافه نکنید. 2 یا 3 تکه لباس خیس را اضافه کنید اما هیچ چیز نباید بیش از حد سنگین باشد. لباس هایی که پارچه آن ها از جنس کتان است، سنگین هستند و ممکن است کمی کار را طولانی تر کند. مثلاً می توانید تیشرت های نخی را با این روش خشک کنید تا سریع تر به نتیجه برسید.

3-دریچه دستگاه خشک کن را تمیز کنید: زمانی که دریچه دستگاه خشک کن خیسی را به خود جذب می کند ، دیگر نمی تواند به طور موثر هوا را انتقال دهد تا لباس های شما خشک گردد. در نتیجه کار سخت می گردد و احتیاج به انرژی بیشتری برای خشک کردن لباس ها پیدا می نماید.

  • بسته به طراحی دستگاه خشک کن، باید دریچه مورد نظر را که معمولاً در قسمت در داخلی دستگاه واقع شده است، بیرون بکشید و قسمت های مسدود شده را تمیز کنید. گاهی اوقات می توانید با یک ناخن آشغال ها را از آن جدا کنید.
  • برای تمیز کردن سریع تر می توانید از جاروبرقی نیز بهره ببرید که سرعت بالاتری هم دارد . زیاد راجع به تمیز کردن در این مرحله حساسیت به خرج ندهید. زمانی که آن را به خوبی تمیز کردید ، لباس را برعکس کنید و سپس این کار را برای پشت لباس هم انجام دهید.

4-لباس ها را خشک کنید: اکنون که لباس ها و حوله های خود را داخل دستگاه قرار دادید، مطمئن شوید که دستگاه بیش از حد پر از لباس نباشد و فضای کافی برای جریان هوا در آن وجود داشته باشد. سپس دستگاه را روشن کنید و آن را روی تنظیمات گرمای بالا قرار دهید . معمولا این تنظیمات برای دستگاه های مختلف متفاوت است اما معمولاً بیشتر افراد برای لباس های نازک باید از گرمای پایین تر استفاده نمایند . اجازه دهید که دستگاه خشک کن آغاز به چرخش و کار کند و هر چیز دیگری که ضروری است را فراهم کنید.

5- 15 دقیقه یا بیشتر صبر کنید: درب دستگاه خشک کن را باز کنید. لباس ها و حوله ها را بیرون بیاورید. لباس هایی را خارج کنید که کاملاً خشک شده اند. اگر دیدید که هنوز لباس ها به اندازه کافی خشک نیستند، درب دستگاه را ببندید و اجازه دهید که چند دقیقه ای بیشتر کار نمایند.

  • شکیبا باشید: معمولا دستگاه خشک کن مختلف برای خشک کردن، حدود 5 دقیقه با یکدیگر تفاوت زمانی خواهند داشت. اگر 20 دقیقه یا بیشتر طول کشید ، حوله هایی که برای خشک کردن بهتر لباس، داخل دستگاه قرار داده بودید را بیرون بکشید. زیرا مرطوب شدن حوله ها باعث می گردد که فرایند خشک کردن لباس ها کمی آهسته تر پیش برود و با خارج کردن آن ها سرعت خشک شدن افزایش خواهد یافت.
منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1129

به "روش خشک کردن لباس های شسته شده (در داخل خانه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش خشک کردن لباس های شسته شده (در داخل خانه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید