رکورد توربین هیولایی تازه زیمنس: تولید 359 مگاوات برق در 24 ساعت

به گزارش مجله رویگری، یک نمونه اولیه توربین بادی فراساحلی زیمنس گامنسا، مجموع تولید انرژی تجدید پذیر یک روزه خارق العاده ای را به ثبت رسانده است و در یک بازه زمانی 24 ساعته، 359 مگاوات ساعت برق تولید می کند. برای رسیدن به این میزان تولید، باید بیش از ظرفیت اسمی خود، در تمام طول روز کار می کرد.

رکورد توربین هیولایی تازه زیمنس: تولید 359 مگاوات برق در 24 ساعت

به گزارش خبرنگاران و به نقل از نیواطلس، زیمنس SG 14-222 DDگامسا یکی از بزرگترین توربین های بادی جهان است که با ظرفیت اسمی 14 مگاواتی بزرگترین توربین های هالیاده - ایکس جنرال الکتریک برابری می کند و تنها پشت سر سکوهای غول پیکر 15 مگاواتی وستاس و مینگ یانگ 16 مگاواتی غول پیکر که قهرمان واقعی توربین های فراساحلی جهان محسوب می شود. قرار گرفته است.

توربین بادی زیمنس گامسا SG 14-222 DD که تولید سریالی آن برای سال 2024 برنامه ریزی شده است، از سه تیغه بزرگ 108 متری (354 پایی) استفاده می کند که دایره ای به مساحت 39 هزار متر مربع ایجاد می کند. و در حالی که ظرفیت اسمی آن 14 مگاوات است، با ارائه عملکرد افزایش توان می تواند تا 15 مگاوات انرژی تولید کند.

به گفته پیتر اسمن، مدیر ارشد تولید زیمنس گامسا، این عملکرد افزایش قدرت، شرایط خاص سایت را کنترل می کند و در حدود 98 درصد اوقات فعال می ماند و تنها در صورت وزش بادهای طوفانی یا تلاطم بیش از حد خاموش می شود، در این مرحله ظرفیت توربین به 14 مگاوات کاهش می یابد. به رغم اینکه توربین زیمنس برای استقرار در منطقه ها فراساحلی طراحی شده است، نمونه اولیه این توربین در پایان سال 2021 در اوسترلید دانمارک در خشکی ساخته شد و در آنجا رکورد تولید خود را به دست آورد.

بیشتر بخوانید:

  • تامین کننده مطمئن برق در شرایط بحرانی | نانو گرید متحرک به زودی عرضه می شود

پیتر اسمن اضافه کرد: یک رکورد از طریق نمونه اولیه توربین نو 14 مگاواتی زیمنس گامسای ما ثبت شده است. این توربین در یک بازه زمانی 24 ساعته 359 مگاوات ساعت تولید کرده است - بیشترین قدرتی که یک توربین در این مدت تولید کرده است . این برابر با انرژی کافی برای راندن 1.8 میلیون کیلومتر در یک خودروی برقی سایز میانه است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 مهر 1401 بروزرسانی: 21 مهر 1401 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 2048

به "رکورد توربین هیولایی تازه زیمنس: تولید 359 مگاوات برق در 24 ساعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد توربین هیولایی تازه زیمنس: تولید 359 مگاوات برق در 24 ساعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید