سهم هواوی از شبکه 5G ایتالیا محدود شد

به گزارش مجله رویگری، شرکت مخابرات ایتالیا تصمیم گرفت نوکیا را به عنوان تامین کننده نگه دارد و سهم هواوی از خرید برنامه ریزی شده تجهیزات برای ساخت شبکه 5G را کاهش دهد.

سهم هواوی از شبکه 5G ایتالیا محدود شد

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

دولت آمریکا در ایتالیا و سایر کشورهای اروپایی برای جلوگیری از بکارگیری تجهیزات ساخت شرکت چینی هواوی در شبکه های 5G این منطقه لابی نموده و مدعی است این شرکت به منزله یک ریسک امنیتی است. با این حال ایتالیا تا به امروز صریحا استفاده از تجهیزات هواوی را ممنوع ننموده است.

شرکت تلکام ایتالیا در ابتدای سال جاری به دنبال تقسیم قرارداد تامین تجهیزات شبکه دسترسی رادیویی (RAN) که بخشی از برنامه ساخت 5G است، بین شرکتهای هواوی و اریکسون سوئد بود.

زیرساخت RAN شامل بیس استیشنها و آنتن هایی است که تلفنهای هوشمند را به شبکه تلفن همراه وصل می نمایند و عمده هزینه یک شبکه جدید را تشکیل می دهد.

شرکت فنلاندی نوکیا که پیش از این یکی از تامین نمایندگان تجهیزات شبکه دسترسی رادیویی موبایل تلکام ایتالیا بود، در ابتدا به نظر می رسید که از رقابت برای دریافت سفارش این شرکت جا مانده است اما این توافق از آن موقع مورد بازبینی قرار گرفته است.

یکی از منابع مطلع گفت: اریکسون عمده این تجهیزات را فراهم خواهد نمود در حالی که سهم هر کدام از شرکتهای هواوی و نوکیا 20 تا 25 درصد خواهد بود. مذاکرات درباره موضوعاتی نظیر درصد کاهش همچنان ادامه دارد.

توافق اولیه که در آن نوکیا حضور نداشت، هرگز علنا اعلام نشده بود.

بر اساس گزارش رویترز، حتی در کشورهایی که استفاده از تجهیزات مخابراتی ساخت شرکتهای چینی ممنوع نشده است، اپراتورهای مخابراتی در انتخاب هواوی محتاط هستند و منابع مطلع صنعتی و دولتی اظهار نموده اند که رم در تفحص از قراردادهای 5G یک موضع موافق دولت آمریکا را بکار گرفت و از شرکتها خواست تامین نمایندگان تجهیزات 5G را متنوع نمایند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1240

به "سهم هواوی از شبکه 5G ایتالیا محدود شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم هواوی از شبکه 5G ایتالیا محدود شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید