صبر در برابر فساد و اشغالگری حرام است

به گزارش مجله رویگری، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت ماه مبارک رمضان بر حرام بودن صبر در برابر فساد و اشغالگری تاکید نمود.

صبر در برابر فساد و اشغالگری حرام است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از شبکه المنار، سخنان سید حسن نصرالله شروع شد.

مهمترین محورهای سخنرانی نصرالله :

در روز جهانی کارگر به همه کارگران درود و تهنیت می فرستیم و تقدیر و احترام خود را نسبت به آنها ابراز می داریم .

صحبت درباره مسائل سیاسی روز دوشنبه آینده ساعت پنج عصر انجام خواهد شد .

هر کس صبر و بردباری پیشه نکند، با مسائل روبرو می گردد اما اگر صبر پیشه کنید، می تواند مسائل را پشت سر بگذارد. خداوند متعال از ما می خواهد که صبر پیشه کنیم. طلب صبر خواست خداوند است

صبر در قبال منکر و اشغالگری جایز نیست. خداوند صابران را دوست دارد و می گوید که من در کنار شما و یار یاورتان هستم. باید بدانیم که برای صبر اجر و پاداش عظیمی در روز قیامت است. خداوند صابران را به بهشت و پیروزی وعده داده است.

صابران به ثواب و جنات و رضوان بی نهایت می رسند.

باید در مسائلمان به خاطر خداوند صبر و بردباری پیشه کنیم . عظیمترین چیز این است که انسان از نظری روحی و ذهنی به این برسد که خداوند با او و یار و یاورش است.

خداوند به خاطر تداوم زندگی نعمت فراموشی را به انسان عطا نموده است. زندگی واقعی در روز قیامت است.

جهان فانی و چند روز بیش نیست و اگر این امر را درک کنیم، قدرت و توان می گیریم. اگر کوشش کردیم و در جهان به آن دست نیافتیم حتما در آن جهان به آن دست خواهیم یافت.

خداوند صابران را به بی نهایت بشارت داده است. صابران چه کسانی هستند، آنهایی که وقتی با مسئله ای دچار می شوند می گویند انا لله وانا الیه راجعون.

صبر و بردباری امری ستایش شده است و خداوند ویژگی صبر در نزد مومنان و مجاهدان را می ستاید.

این امر نشان می دهد که صبر امری ستایش شده در نزد خداوند متعال است.

وقتی در جهان شکیبا باشیم، می توانیم خشم خود را کنترل نموده و آرامش و تامل داشته باشیم اما اگر صبر نداشته باشیم، همه چیز در نتیجه عدم کنترل خشم و .. به هم می ریزد و از هم می پاشد.

خداوند متعال در آیات بسیاری می فریاد که خداوند با انسان های صابر است. ماه رمضان تمرین صبر و بردباری است. عموما انسان به این تمرین احتیاج دارند.

(با اشاره به لزوم تاسی به انبیاء و صالحین و اولیاء در زمینه رویارویی با مسائل، امتحان ها و دشواریها و صبر و بردباری آنها در قبال آن) وقتی که این انبیاء و اولیاء در برابر مسائل و امتحانات بسیار عظیم صبر و بردباری کردند، پس ما احتیاج باید صبر و بردباری پیشه کنیم دارد.

کنترل نفس یکی از نتایج صبر و بردباری است.هر چیزی اول سخت هست اما با گذر زمان آسان می گردد. انسان باید تمرین صبر و بردباری کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 904

به "صبر در برابر فساد و اشغالگری حرام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صبر در برابر فساد و اشغالگری حرام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید