ضرورت افزایش دو برابری موسسات حفاظتی در کشور

به گزارش مجله رویگری، رئیس پلیس پیشگیری ناجا از برنامه ریزی این نیرو برای افزایش تعداد نیروهای موسسات حفاظتی و مراقبتی به 300 هزار نفر اطلاع داد.

ضرورت افزایش دو برابری موسسات حفاظتی در کشور

به گزارش خبرنگاران، سردار محمد شرفی در گردهمایی موسسات حفاظتی و مراقبتی که پیش از ظهر امروز در ستاد مرکزی ناجا برگزار گردید، گفت: امروز پیشگیری اجتماعی و استفاده از ظرفیت های مردمی یکی از روش های پیشگیری از وقوع جرم در جامعه است و دیگر نمی توان با اقدامات جزیره ای نسبت به ایجاد امنیت پایدار اقدام کرد.

وی با اشاره به اصل 44 قانون اساسی اظهار کرد: براساس این اصل دولت مکلف است بخشی از اقدامات خود را برون سپاری نموده و به دیگر دستگاه های واجد شرایط واگذار کند. به همین دلیل نیز نیروی انتظامی طرحی را در سال 83 تحت عنوان برون سپاری وظایف خود به مجلس تقدیم کرد که به تصویب نیز رسید و از سال 88 ابلاغ شد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا اضافه کرد: بر این اساس موسسات خدمات حفاظتی و مراقتی تأسیس شدند که امروز تعدادشان به 725 موسسه رسیده و 100 هزار نفر نیز در آن ها مشغول فعالیت اند.

وی با بیان اینکه تعداد موسسات و نیروهای این موسسات باید افزایش یابد، گفت: در راستای تحقق هر چه بیشتر مأموریت ها و تحق شعارهایمان ضروری است تا براساس برنامه ششم توسعه تعداد این موسسات به دو برابر تعداد فعلی افزایش یافته و تعداد مأموران این موسسات نیز به 300 هزار نفر برسد. البته برای تحقق این موضوع ضروری است که موانع از سر راه ما برداشته گردد.

سردار شرفی از دولت، مجلس، قوه قضاییه و دیگر نهادها و مسئولان خواست تا برای تحقق این اهداف با پلیس همکاری نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 393

به "ضرورت افزایش دو برابری موسسات حفاظتی در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت افزایش دو برابری موسسات حفاظتی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید