طالبان خواهان مذاکره مستقیم با رهبران سیاسی افغانستان شد

به گزارش مجله رویگری، بعضی منابع خبری گزارش دادند که طالبان با اسال نامه ای به بعضی رهبران سیاسی افغانستان از جمله حامد کرزی و عبدالله عبدالله، خواهان مذاکره مستقیم با آنها شده است.

طالبان خواهان مذاکره مستقیم با رهبران سیاسی افغانستان شد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرنگاران، بعضی منابع به رسانه ها خبر دادند که طالبان به شماری از رهبران سیاسی افغانستان نامه فرستاده و خواهان گفت وگوهای مستقیم با آن ها شده است.

تا به امروز معلوم نیست که طالبان به چه تعداد از رهبران سیاسی افغانستان این نامه را فرستاده، اما نزدیکان عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی و حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان دریافت نامه طالبان را تایید نموده اند.

فریدون خزون، سخنگوی شورای عالی مصالحه ملی افغانستان دریافت نامه طالبان از سوی آقای عبدالله را تایید کرد و آن را اقدامی برای ایجاد چند دستگی در جبهه جمهوریت دانست.

به گفته خزون، طالبان در این نامه، رئیس شواری عالی مصالحه ملی را به گفت وگوهای مستقیم دعوت نموده اند، اما صف جمهوریت واحد می ماند و ایجاد چند دستگی در این صف نتیجه نخواهد داد.

در همین حال عطاالرحمن سلیم، معاون شورای عالی مصالحه ملی افغانستان نیز گفت که این شورا با گروه طالبان در ارتباط بوده و گاهی میان آنها پیغام ها و نامه ها رد و بدل می شوند.

وی تاکید نمود که پیغام شورای عالی مصالحه ملی افغانستان به طالبان این بوده که اقدامات فردی در فرایند صلح افغانستان نتیجه دلخواه به همراه ندارد و مراجعه به آدرس های گوناگون کار را دشوارتر می نماید.

سلیم در عین حال از دریافت پیش نویس طرح صلح طالبان خبر داده و گفته که آنان نیز روی یک طرح کار می نمایند.

از سویی دیگر نیز افراد نزدیک به حامد کرزی تایید می نمایند که گروه طالبان با ارسال نامه ای به وی، از آقای کرزی خواسته تا وارد گفت وگوهای مستقیم با این گروه گردد.

این نامه طالبان در حالی به سیاسیون افغانستان ارسال می گردد که این گروه نشست استانبول برای صلح افغانستان را تحریم نموده اند.

همچنین هیئت مذاکره نماینده طالبان در دوحه نیز از چند ماه پیش تا به امروز از گفت وگو با هیئت مذاکره نماینده دولت خودداری نموده اند.

طالبان در آخرین اظهارات خود پیرامون گفت وگوهای صلح اعلام نمود، تا زمانی که تمام نیروهای خارجی افغانستان را ترک ننمایند، در هیچ نشستی در خصوص صلح شرکت نخواهند کرد.

ر

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1519

به "طالبان خواهان مذاکره مستقیم با رهبران سیاسی افغانستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان خواهان مذاکره مستقیم با رهبران سیاسی افغانستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید