عربستان منتظر یاری دیگر کشورها برای خروج آبرومندانه از بحران یمن است

به گزارش مجله رویگری، کاردار پیشین ایران در عربستان سعودی با اشاره به گرفتاری های عربستان در بحران یمن اظهار کرد: عربستان سعودی خود می خواهد به نوعی از باتلاق یمن خارج گردد ولی منتظر است که کشوری به او برای خروج آبرومندانه از این شرایط یاری کند.

عربستان منتظر یاری دیگر کشورها برای خروج آبرومندانه از بحران یمن است

احمد دستمالچیان در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به حملات جدید انصارالله یمن به بعضی از مناطق عربستان سعودی ، اظهار کرد: مدتی بود که انصارالله یمن به خاطر مسائل انسان محبت آمیز آتش بس با سعودی ها را پذیرفته بود، ولی عربستان سعودی این موضوع را به عنوان نقطه ضعف انصارالله قلمداد کرد و در همین چارچوب اقدام به افزایش فشار بر مردم یمن کرد چنان که منافذ ورود مواد غذایی و سایر یاری های انسان دوستان به این کشور را بیش از گذشته مسدود کرد.

وی با بیان این که در این شرایط انصارالله یمن احساس کرد که باید ضربه مهم و دردناکی را به عربستان سعودی وارد کند تا آنها از این توهم خیال انگیز خارج شوند که یمنی ها ضعیف شده اند، گفت: در همین چارچوب انصارالله یمن اهدافی را برای حمله انتخاب کرد و به بعضی از مراکز فرماندهی نیروهای عربستان سعودی و پایگاه ملک خالد عربستان در ریاض با موشک حمله کرد.

کاردار پیشین ایران در عربستان سعودی با بیان این که در چنین شرایطی عربستان سعودی باید تصمیم گیری کند که همچنان شاهد تهاجم یمنی ها به مراکز حساس خود باشد یا این که به نوعی وارد مذاکره با آن ها گردد و از باتلاقی که در آن گرفتار شده خارج گردد، اظهار کرد: عربستان سعودی در موضوع یمن به نوعی تنها مانده است و کسی نیست که خروج آبرومندانه اش از این باتلاق را تضمین کند با توجه به این که در قضیه یمن با کشور امارات متحده عربی نیز دچار مشکل شده است. در حقیقت عربستان سعودی منتظر این است که کشوری به او برای خروج آبرومندانه از این باتلاق یاری کند چرا که خواسته اصلی این کشور نیز خروج از این شرایط فاجعه بار است.

به گزار ش خبرنگاران ، روز سه شنبه سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به جنبش انصارالله گفت که عظیم ترین عملیات تهاجمی رزمندگان یمنی علیه پایتخت عربستان سعودی تحت عنوان عملیات توازن بازدارندگی چهارم انجام شد.

وی در تبیین جزئیات این عملیات، گفت: عملیات توازن بازدارندگی چهارم، وزارت دفاع و اطلاعات، پایگاه هوایی سلمان و مواضع نظامی در ریاض، جیزان و نجران را هدف قرار داد.

یحیی سریع ادامه داد: این عملیات با استفاده از تعداد قابل توجهی موشک بالستیک و پهپادهای یگان پهپادی ارتش یمن انجام شد.

وی بیان نمود: عملیات توازن بازدارندگی چهارم در پاسخ به تداوم محاصره ظالمانه و تجاوز علیه ملت یمن انجام شد.

بر اساس این گزارش کابینه عربستان سعودی نیز حملات انصارالله یمن با استفاده از 8 پهپاد و 3 موشک بالستیک را تأیید کرد.

کابینه عربستان سعودی نیز در بیانیه ای گفت که حمله حوثی های یمن به اهداف دفاعی این کشور را با استفاده از هشت هواپیمای بدون سرنشین مسلح و سه موشک بالستیک تأیید می نماید.

در این بیانیه آمده است که عربستان این حملات را به مثابه اقدامات تروریستی تلقی خواهد نمود که غیرنظامیان را مورد هدف قرار داده و جان چندین نفر را به خطر انداخته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 972

به "عربستان منتظر یاری دیگر کشورها برای خروج آبرومندانه از بحران یمن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان منتظر یاری دیگر کشورها برای خروج آبرومندانه از بحران یمن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید