تور ارزان استانبول: فرودگاه استانبول

به گزارش مجله رویگری، استانبول، شهری که به طرز شگفت انگیزی جهانی غرب و شرق رو در هم آمیخته و به عنوان تنها مقصدی که هم در اروپا قرار داره و هم آسیا، از مجذوب نماینده ترین شهر های جهانی گردشگری به حساب میاد. شهری که هم بخاطر جاذبه های تاریخی و دیدنیش و هم چشم انداز های بی نظیر و دوست داشتنیش همواره مورد توجه مردم جهان بوده و خیلی از افراد به منظور اهداف مختلفی مثل سرگرمی، کار، تجارت، خرید و… استانبول رو به عنوان مقصدی کوتاه مدت یا دراز مدت انتخاب می نمایند و مسلما صنعت هوانوردی و فرودگاه های این شهر هم نقش زیادی در کنترل گردشگر های متعددی که به این شهر سفر می نمایند، داره. پس برای اینکه در خصوص فرودگاه های استانبول و امکانات و خدمات اون ها بیشتر بدونید با خبرنگاران همراه باشید.

تور ارزان استانبول: فرودگاه استانبول

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

از اونجایی که تعداد جهانگرد هایی که از سراسر جهان به این شهر میان واقعا زیاد هستند، این شهر برای پذیرش راحت گردشگران، به دو فرودگاه بزرگ مجهز شده که در واقع یکی از اونها که فرودگاه آتاترکه، بزرگ ترین فرودگاه ترکیه به حساب میاد و فرودگاه صبیحه هم به عنوان دومین فرودگاه بزرگ شهر استانبول به حساب میاد و دولت ترکیه مقدمات ساخت سومین فرودگاه در این شهر رو هم آغاز نموده که احتمالا پروژه اون تا سال 2030 تکمیل و مورد بهره برداری قرار می گیره.

حالا در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در خصوص دو فرودگاه استانبول به دست بیارید.

فرودگاه آتاتورک (Istanbul Atatürk Airport)

فرودگاه آتاترک استانبول که با کد IST معین میشه، به عنوان مهم ترین و بزرگ ترین فرودگاه کشور ترکیه شناخته میشه، در 24 کیلومتری شهر واقع شده و بیشترین تعداد پرواز های بین المللی در این فرودگاه انجان میشه. این فرودگاه به یاد بود مصطفی کمال آتاتورک، بنیان گذار جمهوری ترکیه نام گذاری شده و از نظر شلوغی به در رتبه یازدهم پر تردد ترین فرودگاه های جهان و سومین فرودگاه پر تردد اروپا شناخته میشه. این فرودگاه 2 ترمینال مسافربری اصلی داره که باهم دیگه در ارتباط هستند، ترمینال شماره 1 اون ساختاری قدمی و کوچک داره و برای پرواز های داخلی مورد استفاده قرار می گیره و تا قبل از سال 2000 هم به عنوان ترمینال پرواز های خارجی هم استفاده میشد ولی از اون سال به بعد که ترمینال شماره 2 فرودگاه آتارک ساخته شد، همه پرواز های خارجی به این ترمینال منتقل شدند. ترمینال شماره 2 نسبت به ترمنیال شماره 1 جدیدتره و امکانات بیشتری داره.

امکانات فرودگاه

این فرودگاه مجهز به وای فای رایگان، سالن استراحت، هتل، آرایشگاه، فروشگاه و مرکز خرید بدون مالیات، دستگاه خود پرداز و رستورانه.

تبدیل ارز

توی فرودگاه 30 تا دستگاه خودپرداز و حدود 5 تا مرکز تبدیل ارز وجود داره، بعلاوه توی بانک ها و طرافی های اون هم می تونید به راحتی پولتون رو تبدیل کنید اما این نکته رو هم باید بدونید که صرافی های توی فرودگاه معمولا قیمت بالاتری رو پیشنهاد می نمایند پس برا اینکه در خصوص تبدیل ارز توی استانبول بیشتر بدونید قسمت پول رایج استانبول در وب سایت خبرنگاران رو مطالعه کنید.

خرید

توی فرودگاه آتاترک فروشگاه های زیادی برای خرید کردن وجود داره که به صورت 24 ساعته باز هستند. خیلی از برند ها و اوت لت ها هم در فرودگاه نمایندگی دارند اما با اینکه این محصولات بدون مالیات فروخته میشن خیلی وقت ها قیمت هاشون به نسبت داخل شهر خیلی گرون تره، پس اگه خواستید خرید کنید، حواستون به این موضوع باشه.

رستوران

برای خوردن غذا توی این فرودگاه گزینه های زیادی وجود داره. این فرودگاه پر از کافه و رستوران های متعدده که انواع غذا و نوشیدنی های مختلف سرو می نمایند، به علاوه می تونید به فود کورت برید و بشنید و هر غذایی که دوست دارید سفارش بدید فقط یک نکته ای هست که خبرنگاران باید بهتون بگه و اون هم اینه که قسمت غذا ها و نوشیدنی های فرودگاه آتاترک خیلی گرونه و جالبه که بدونید حتی در مقایسه با نرخ رستوران های فرودگاه فرانکفورت و چارلز دوگل پاریس هم تقریبا 2 برابر بیشتره!

حمل و نقل

مهم ترین نکته ای که در خصوص حمل و نقل از فرودگاه آتاترک وجود داره اینه که باید همراه خودتون پول خرد داشته باشید یا به محض رسیدن به فرودگاه، استانبول کارت تهیه کنید تا خیلی راحت با مترو و اتوبوس خودتون رو به مرکز شهر برسونید؛ چون هیچکدوم از وسیله های حمل و نقل عمومی پول درشت یا دلار و ارز های دیگه قبل نمی نمایند و این موضوع ممکنه براتون دردسر ساز بشه. اگه بخواید با تاکسی هم تقریبا تا مرکز شهر برید، بهتره بدونید بیرون فرودگاه پر از تاکسیه و تا مرکز شهر تقریبا 40 دقیقه طول میکشه اما حواستون باشه که در خصوص قیمت ها با راننده های تاکسی به تفاهم برسید و بعد راه بیفتید اینجوری مجبور نیستید هزینه بیشتری پرداخت کنید؛ در خصوص تاکسی ها هم برترین راه اینه که از تاکسی متر بهره ببرید.

این نکته رو هم در خصوص جابجایی از فرودگاه باید بدونید که فرودگاه آتاترک مجهز به سرویس های اتوبوس شاتل هم هست که بیرون ترمینال فرودگاه قرار داره و هر نیم ساعت یک بار از ساعت 4 صبح تا 1 شب میاد و از فرودگاه به سمت میدان تکسیم میره و کرایه اون هم با حمل چمدانی که دارید، حدود 15 لیر میشه و حدود 40 دقیقه طول میکشه تا به مرکز شهر برسه. اما اگه می خواید در خصوص سیستم حمل و نقل استانبول بیشتر بدونید بهتره قسمت حمل و نقل در وب سایت خبرنگاران رو چک کنید.

صبیحه گوکچن (Sabiha Gokcen International Airport)

این فرودگاه به عنوان دومین فرودگاه استانبول شناخته میشه و در قسمت آسیایی شهر قرار گرفته و فقط یک ترمینال داره و همه پرواز های داخلی و خارجی هم توی همین یک ترمینال انجام میشه. این فرودگاه هم امکانات خوبی مثل رستوران و کافه، هتل و فروشگاه های فری شاپ داره وبه یاد اولین زن خلبان ترکیه به نام صبیحه گوکچن به این نام، نامگذاری شده و از ظر تعداد جابجایی مسافران در سومین رده فرودگاه های کشور ترکیه قرار داره.

منبع: گردگرد
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1914

به "تور ارزان استانبول: فرودگاه استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استانبول: فرودگاه استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید