مرکز فراوری، طراحی و اشتغال صنایع دستی در شهر زیارتعلی استان هرمزگان راه اندازی می گردد

به گزارش مجله رویگری، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: مرکز آموزش، فراوری، طراحی و اشتغال صنایع دستی در بخش رودخانه رودان با همکاری شهرداری، شورای شهر زیارتعلی در این شهر، به زودی راه اندازی می گردد.

مرکز فراوری، طراحی و اشتغال صنایع دستی در شهر زیارتعلی استان هرمزگان راه اندازی می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، سهراب بناوند معاون صنایع دستی این اداره کل، امروز شنبه 1 دی با اعلام این خبر اضافه کرد: در راستای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی و ایجاد و سامان دهی اشتغال درمناطق شهری وروستایی جلسه ای باحضور رئیس و اعضای شورای شهر و شهردار زیارتعلی درمحل شهرداری این شهر برگزار گردید.

او هدف از برگزاری جلسه را ایجاد مرکزی برای آموزش فراوری اشتغال طراحی وفروش محصولات صنایع دستی دانست و اضافه کرد: باراه اندازی مرکز آموزش و اشتغال برای بیش از 300 نفر دراین حوزه به ویژه مشاغل خانگی ایجاد اشتغال خواهد شد.

بناوند اضافه کرد: تاکنون 18 مرکز در سراسر استان راه اندازی شده و تعداد زیادی از صنعتگران به وسیله این مراکز شناسایی و سامان دهی شده اند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی هرمزگان تاکید نمود: راه اندازی این مرکز در بخش رودخانه یاری بسیار بزرگی به صنعتگرانی خواهد بود که در نقاط مختلف روستایی مشغول فعالیت هستند و کمتر مورد توجه قرار گرفته اند.

بخش رودخانه یکی از قطبهای مهم فراوری بافته های سنتی صنایع دستی نظیر خوس بافی، شک بافی و نواربافی و همچنین فراوری البسه محلی بانوان است. تاکنون بیش از یک هزار نفر در این بخش شناسایی و موفق به دریافت مجوزهای صنایع دستی شده اند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 65

به "مرکز فراوری، طراحی و اشتغال صنایع دستی در شهر زیارتعلی استان هرمزگان راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز فراوری، طراحی و اشتغال صنایع دستی در شهر زیارتعلی استان هرمزگان راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید