مشاغل حساس ملزم به داشتن مولد های اضطراری هستند

به گزارش مجله رویگری، به گزارش خبرنگاران، غلامرضا خوش خلق عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قطعی برق را صرفه جویی در مصرف برق نمی دانیم گفت: صرفه جویی زمانی اتفاق می افتد که یک دستگاه و یا تجهیزاتی که در زمان پیک استفاده می گردد، خاموش شه و به زمان غیر پیک موکول گردد.

مشاغل حساس ملزم به داشتن مولد های اضطراری هستند

افزایش مصرف بی رویه برق به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی است

خوش خلق با بیان اینکه به دلیل بارش های کم سال گذشته و کاهش فراوری برق با استفاده از آب های پشت سد حدود 5 الی 6 هزار مگاوات فراوری برق در زمان پیک کاهش پیدا نموده است گفت: به علت این شرایط اقلیمی ناچار به اعمال مدیریت بار و خاموشی شده ایم.

وی در ادامه گفت: از چندین ماه قبل از هموطنان تقاضا کردیم به دلیل همین شرایط 10 درصد از موارد مصرفی خود را کاهش بدهند تا از این شرایط عبور کنیم.

مدیر عامل برق منطقه ای تهران با بیان اینکه تغییر شرایط اقلیمی نه تنها در ایران که در همه کشورها دیده می گردد اضافه نمود: در این خصوص گزارشاتی در بعضی از کشورها مثل کانادا داشته ایم که با تلفات جانی همراه بوده و در کشور ما نیز درجه هوا در اوایل بهار متعادل بود اما رفته رفته بیشتر شد و در بر خی از مناطق دما به 50 درجه هم می رسد.

خوش خلق در ادامه گفت: یکی از مشکلاتی که با آن روبرو هستیم همزمانی افزایش دمای هوا در کل کشور است که سبب افزایش مصرف شده و عمده این افزایش مصرف به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی است.

تغییر ساعات کار دستگاه های اجرایی سبب صرفه جویی 400 مگاوات برق شده است

وی زمان پیک مصرف را ساعت 12 تا 16 بعد از ظهر خاطرنشان کرد و بیان داشت: از مردم تقاضا می کنیم در این ساعات مقداری در مصرف وسایل برقی رعایت نمایند تا بتوانیم همه مردم را نسبت به نعمت برق بهره مند سازیم.

مدیر عامل برق منطقه ای تهران گفت: در تهران با توجه به شرایطی که از سوی استانداری مشخص شده است ساعات دستگاه های اجرایی تغییر نموده و در این ساعات از مدار مصرفی خارج می شوند و این اقدام یاری خوبی در صرفه جویی و تامین برق مردم نموده است و طی این مدت 400 مگاوات صرفه جویی را تجربه نموده ایم که در این جابه جایی یاری شده که خاموشی ها کمتر گردد.

وی با اشاره به اینکه حوادث از قبل مشخص نمی شوند و قابل پیش بینی نیستند گفت: در مورد قطعی های برق و خسارات احتمالی ناشی از این قطعی ها همواره به مردم اعلام نموده ایم که تجهیزاتی که برای ایمنی و عدم وارد شدن خسارت به وسایل برقی ضروری است را تهیه نمایند چرا که این مولدها همواره در مدار نیستند و در مواقع اضطراری از آن استفاده می گردد و در صنایع و اماکن حساس نیز این پیش بینی ها باید انجام گردد و مردم و مشاغل حساس ملزم به داشتن مولد اضطراری هستند.

مدیر عامل برق منطقه ای تهران با اشاره به مشاغلی مانند نانوایی ها و پمپ بنزین ها گفت: این مشاغل و حتی دستگاه ها و ادارات نیز ملزم به داشتن مولد شده اند تا اگر احیانا مسئله ای پیش آمد از مولد بهره کافی را ببرند و متاسفانه بعضی از مشاغل یا فراموش نموده اند و یا نوعی اطمینان از برق داشتند که دستگاه های مولد را رها کردند و در این شرایط با چالش روبرو شدند.

خوش خلق با بیان اینکه هیچ برنامه خاصی برای خاموشی ها وجود نداشته است گفت: به دلیل اینکه تمام کوشش ما بر این بود که از همه ظرفیت ها استفاده کنیم و آب و هوا اجازه بدهد و خاموشی نداشته باشیم نمی توانستیم برنامه ای برای اطلاع رسانی خاموشی ها به مردم داشته باشیم اما با تمام این اوصاف در 2 هفته اخیر سعی نموده ایم که برنامه خاموشی ها و قطعی های احتمالی را به وسیله سایت ها به اطلاع مردم برسانیم تا مردم بتوانند در صورت قطعی احتمالی با تمهیدات لازم از شرایط عبور نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 457

به "مشاغل حساس ملزم به داشتن مولد های اضطراری هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاغل حساس ملزم به داشتن مولد های اضطراری هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید