مشاور ترامپ: ناتو قصد درگیری نظامی مستقیم با روسیه را ندارد

به گزارش مجله رویگری، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: مسئله عضویت اوکراین در ناتو فعلا در دستورکار این سازمان قرار ندارد، این کشور در حال درگیری نظامی با روسیه است و بروکسل نمی خواهد وارد یک جنگ مستقیم با مسکو شود.

مشاور ترامپ: ناتو قصد درگیری نظامی مستقیم با روسیه را ندارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی آمریکا بیان نمود که مسئله پذیرش عضویت اوکراین در جمع کشورهای عضو ناتو فعلا در دستورکار این سازمان قرار ندارد، چرا که غرب نمی خواهد روابطش با روسیه تیره شود. اوبرایان شب گذشته در نشستی درباره امنیت بین المللی این مسئله را بیان نمود.

وی در پاسخ به سئوالی در این باره که آیا زمان آن فرا نرسیده تا کی یف به عضویت ناتو درآید تا گام های فعال تری برای دفاع از اوکراین در برابر روسیه انجام شود، گفت: در رابطه با اوکراین و ناتو باید بگویم که من فکر نمی کنم که مسئله عضویت این کشور در ناتو، فعلا در دستورکار پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) باشد.

مشاور دونالد ترامپ مدعی شد: این کشور (اوکراین) در حال درگیری و مناقشه نظامی با روسیه است و ما قصد نداریم که وارد هیچ درگیری نظامی و جنگی با روسیه شویم. دیدگاه ناتو مبتنی بر این است که تا جای ممکن، مانع از بروز جنگ با روسیه شود.

پیش از این، استیون کوئن استاد افتخاری دانشگاه پریستون آمریکا گفته بود که تمایل مقامات اوکراینی برای پیوستن به ناتو منجر به بحران در این کشور و مناقشه دونباس شده است. به گفته وی، عضویت کی یف در ناتو می تواند باعث یک جنگ واقعی با روسیه شود.

کوئن همچنین از دولت آمریکا خواسته بود تا از ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین جداً خودداری کند، چرا که این اقدام کمکی به حل و فصل اوضاع در این کشور نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 517

به "مشاور ترامپ: ناتو قصد درگیری نظامی مستقیم با روسیه را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور ترامپ: ناتو قصد درگیری نظامی مستقیم با روسیه را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید