مقام روس: کلاه سفیدها عامل غربی ها در جنگ اطلاعاتی علیه مردم سوریه هستند

به گزارش مجله رویگری، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفت: سازمان کلاه سفیدها در واقع وظایف سرویس های اطلاعاتی انگلیسی و آمریکایی در جنگ اطلاعاتی علیه دولت قانونی سوریه و مردم این کشور را به عهده دارد.

مقام روس: کلاه سفیدها عامل غربی ها در جنگ اطلاعاتی علیه مردم سوریه هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ناریشکین رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه و رئیس انجمن تاریخ این کشور گفت که سازمان کلاه سفیدها که توسط آژانس های اطلاعاتی غربی تأمین مالی می شود، در حال جنگ اطلاعاتی علیه مردم سوریه است.

این مقام بلندپایه روس امروز، چهارشنبه، در مراسم افتتاح نمایشگاهی با عنوان کلاه سفیدها همدستان تروریست ها و منبع اطلاعات نادرست که به همت بنیاد تحقیقات دموکراسی و بنیاد صلح روسیه برگزار شده است، گفت: کلاه سفیدها در واقع وظایف سرویس های اطلاعاتی انگلیسی و آن سوی اقیانوس را در چارچوب جنگ اطلاعاتی علیه کشور سوریه و شهروندان آن به عهده دارند.

به گفته ناریشکین، نظامیان روسی مستقر در خاک سوریه ثابت کرده اند که تصاویر مربوط به ادعاهای استفاده از سلاح های شیمیایی علیه غیرنظامیان در دو سال قبل در شهر دومای سوریه، جعلی بوده است.

این مقام امنیتی روس اضافه نمود: به هنگام آماده سازی این نمایشگاه از مطالب کتاب کلاه سفیدها: همدستان تروریست ها و منبع اطلاعاتی نادرست استفاده شده است که بیش از 100 مصاحبه با همکاران سابق این سازمان، مردم سوریه و شاهدان عینی آن رویدادها ارائه کرده است. مطالبی که در این نمایشگاه و در کتاب فوق ارائه شده است، گویای جنگ اطلاعاتی است که توسط سرویس های اطلاعاتی غربی علیه مردم سوریه و دولت قانونی سوریه و با استفاده از سازمان نژادپرست کلاه سفیدها اجرا شده است.

لازم به یادآوری است که در اوایل ماه فوریه، مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه با استناد به برخی منابع اطلاعاتی مردمی، گزارش داد که نمایندگان کلاه سفیدها و گروه های مسلح تروریستی در منطقه مسکونی زربا در استان ادلب، در حال فیلم برداری ویدیوئی از صحنه هایی هستند که برای اثبات ادعای استفاده از مواد شیمیایی توسط ارتش سوریه علیه مردم غیرنظامی این منطقه مورد استفاده قرار بگیرد. این فیلم می بایست پیامدهای حمله نیروی هوایی سوریه با مهمات شیمیایی ناشناخته را نشان دهد.

مقامات مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه معتقدند که این فیلم برای انتشار در شبکه های اجتماعی و رسانه های عربی و غربی تهیه شده است.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 731

به "مقام روس: کلاه سفیدها عامل غربی ها در جنگ اطلاعاتی علیه مردم سوریه هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام روس: کلاه سفیدها عامل غربی ها در جنگ اطلاعاتی علیه مردم سوریه هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید