مینی سریال هشت قسمتی محبوب Modern Love را چرا باید دید؟

به گزارش مجله رویگری، ما ایرانی ها طیف خاصی از سریال ها را بیشتر از بقیه می پسندیم. سریال های جنابی یا معمایی معمولا برای بسیار ملموس ترند تا سریال هایی که منعکس کننده روابط شهروندان غربی در دنیای کنونی هستند.

مینی سریال هشت قسمتی محبوب Modern Love را چرا باید دید؟

اصولا وقتی شب هنگام خسته و کوفته به خانه برمی گردیم و می خواهیم فیلم و سریالی انتخاب کنیم، کمتر پیش می آید که ریسک کنیم و خارج از ژانرهای آشنا و امتحان پس داده، فیلم ها و سریال های دیگر انتخاب کنیم.

سریال های اجتماعی ریسک بالایی برای تلف کردن وقت دارند. گاهی بعد از نیم ساعت متوجه می شویم که این سریال و فیلم با طبع ما سازگار نیست و در پی یافتن چیزی دیگر برمی آییم.

اما امروز می خواهم به شما مینی سریالی را معرفی کنیم که گرچه در حوزه سریال های اجتماعی و رومنس های بین فردی است، اما تحسین بسیاری از منتقدان را برانگیخته و لحظاتی توام با شادی یا اندوه برای خیلی ها به ارمغان آورده است.

ستون های اجتماعی حاوی داستان های عشاق و ناکامی های عشقی دهه هاست که با سبک های متفاوت در نشریات ایران، به خصوص نشریات عامه پسند، منتشر می شوند.

معمولا در بیشتر آنها ادعا می شود که متکی بر زندگی و تجربه واقعی یک خواننده هستند یا اصلا عین نامه ارسالی یک شخص است. اما معمولا این ستون ها حاصل تجربه و قلم، نویسنده بخش اجتماعی نشریات مختلف هستند و این نویسندگان آمیزه ای از تجربه شخصی و شنیده ها و تخیل خود به هم می بافند تا آنها را بنویسند. معمولا تعداد اندکی از نوشته های این ستون ها، نشان از ذوق و قریحه بالای نویسندگان آنها دارد و سطح آنها معمولا زیاد بالا نیست. اما هر چه باشد، آنها دریچه ای هستند به برخی از امور عشقی و میان فردی رایج و ساری در جامعه.

در مینی سریال 8 قسمتی Modern Love ساخته آمازون، ستون هفتگی نشریه نیویورک تایمز، منبع اقتباس تلویزیونی قرار گرفته و جان کارنی بر این اساس فیلمنامه را نوشته و کارگردانی کرده است.

هنرپیشه شاخص این سریال آن هاتاوی است، اما سریال از انبوهی از چهره های خوب تلویزیونی خوب دیگر هم بهره می برد. سریال رخدادهای واقعی را تخیل ترکیب کرده است و معجونی از کنش های اجتماعی و عشقی متفاوت ایجاد کرده است.

به جهت جلوگیری از لو رفتن داستان و اسپویل متاسفانه نمی توانم مثال های شاخصی از سریال را برایتان بیان کنم.

سریال ها و فیلم های ایرانی را در نظر بگیرید، آیا آنها واقعا بازتاب دهنده شکست ها و ناکامی ها و آشنایی ها و فراق های عشقی در سطح جامعه هستند؟! آنها یک چهارچوب رسمی مجاز را با لعاب های مختلف تکرار می کنند.

اما ما در سریال Modern Love شاهد پیچیدگی های جامعه واقعی هستیم. آشنایی ها و به هیجان آمدن ها و تکست زدن ها و دریغ ها و بیم ها در این سریال در شهر مدرن نیویورک به تصویر کشیده شده اند که این روزها البته چندان بی شباهت از شهرهای بزرگ ایران هم نیست.

در مجموع اگر یک سریال خوب در ژانر درام و عشقی به صورت اپیزودیک دوست دارید، سریال Modern Love انتخاب خوبی است. اما اگر دوست دار ژانر تریلر هستید یا سریالی با داستان های به هم پویسته و غیراپیزودیک دوست دارید، باید دنبال سریال های دیگر باشید.

منبع: یک پزشک
انتشار: 14 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 443

به "مینی سریال هشت قسمتی محبوب Modern Love را چرا باید دید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مینی سریال هشت قسمتی محبوب Modern Love را چرا باید دید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید