نخست وزیر ملکف عراق امروز برنامه دولتش را به مجلس تقدیم می نماید

به گزارش مجله رویگری، نخست وزیر مکلف عراق در سخنانی اعلام نمود که امروز (شنبه) برنامه دولت و درخواست برای تشکیل جلسه رای اعتماد به کابینه خود را به رئیس مجلس تقدیم می نماید.

نخست وزیر ملکف عراق امروز برنامه دولتش را به مجلس تقدیم می نماید

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، عدنان الزرفی، نخست وزیر مکلف عراق شامگاه آدینه در سخنانی اظهار کرد: به کمک خدا شنبه برنامه دولت و درخواست رسمی خود برای تشکیل جلسه رای اعتماد به کابینه را به محمد الحلبوسی، رئیس رئیس مجلس تقدیم خواهم کرد.

وی اضافه نمود: طبق قانون اساسی مکلف به تشکیل دولت شدم و تا زمان تکمیل کابینه و ارائه آن به مجلس، گفت وگوها با طرف های مختلف ادامه خواهد داشت.

الزرفی در ادامه توضیح داد: دولتی مردمی را تشکیل خواهیم داد که پس از مشورت و گفتگو با فراکسیون های سیاسی مشروعیت خود را از مجلس عراق کسب خواهد نمود.

نخست وزیر مکلف عراق در بخش دیگری از اظهاراتش عنوان نمود: هرگز از تشکیل کابینه و تکمیل ماموریت خود کناره گیری نخواهم کرد. در خصوص تطابق مکلف شدنم با قانون اساسی به هیچ وجه با کسی کنار نمی آیم و کسانی که از من حمایت کردند را ناامید نخواهم کرد.

وی تأکید کرد: انتخاب با نمایندگان مجلس و اعضای فراکسیون های سیاسی ملی خواهد بود که در کنار حمایت مردم و مرجعیت عالیقدر و حکیم و با هدف اجرای برنامه های دولت، به من رای اعتماد بدهند.

الزرفی همچنین گفت: دولت من در چهار محور فعالیت خواهد نمود؛ 1 ـ کوشش برای حل و فصل بحران اقتصادی است. 2 ـ تثبیت اقتدار حکومت و قانونگرایی در کشور. 3 ـ برگزاری انتخابات آزاد، شفاف و تعیین. 4 ـ توازن در روابط بین الملل عراق.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 827

به "نخست وزیر ملکف عراق امروز برنامه دولتش را به مجلس تقدیم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر ملکف عراق امروز برنامه دولتش را به مجلس تقدیم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید