نقش نظام آموزشی در کاهش آسیب های اجتماعی آنالیز شد

به گزارش مجله رویگری، خبرنگاران/یزد هفتمین نشست گفت وگوهای اجتماع محور، در قالب طرح ملی گام با موضوع نقش معلمان و نظام آموزشی در کاهش آسیب های اجتماعی پیش از ظهر امروز نهم آذرماه در یزد برگزار گردید.

نقش نظام آموزشی در کاهش آسیب های اجتماعی آنالیز شد

فخرالسادات خامسی هامانه در این نشست با بیان این که بیان مسائل در حوزه اجتماعی و جذب مشارکت متخصصین برای برطرف آن یکی از مهمترین اهداف سلسله نشست های گام است، اظهار کرد: نشست های گفت وگو محور گام فرصت مناسبی برای بیان دغدغه کارشناسان و مجریان در حوزه های مختلف و گوش دادن مسئولان مرتبط است.

وی ایجاد فضایی صمیمی برای بیان چالش های اجتماعی را از جمله اهداف نشست های گام دانست و اضافه نمود: مباحث اجتماعی و فرهنگی مسائلی چند بعدی و پازلی هستند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری یزد در ادامه با بیان این که نگاه تک بعدی از جمله چالش های حوزه اجتماعی است، گفت: فاصله دریافت از بحث خود مراقبتی از دیگر دغدغه های جدی جامعه در حوزه اجتماعی و فرهنگی است.

خامسی هامانه مردمی نشدن مباحث اجتماعی و فرهنگی را از دیگر چالش های جدی در این حوزه عنوان و توضیح داد: نهادینه کردن موضوعات اجتماعی بین مردم لازم است.

بهروز اسلامی مدیر مرکز مطالعات اجتماعی سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد نیز با بیان این که مهمترین مولفه های اجتماعی شدن خانواده، مدرسه، گروه دوستان و رسانه ها هستند، بیان نمود: در این نشست سعی داریم به نقش معلمان و نظام آموزشی در کاهش آسیب های اجتماعی بپردازیم.

وی با اشاره به اهمیت صندلی قشر فرهنگی و آموزش و پرورش در جامعه، اضافه نمود: در شکل گیری شخصیت فردی و اجتماعی دانش آموزان بر این شدیم تا برگزاری این نشست بیش از پیش راهکارهای توسعه و کاهش آسیب های اجتماعی را با جذب مشارکت عمومی ایجاد کنیم.

این مسئول در ادامه با بیان این که آموزش و پرورش به واسطه نوع رسالت مشخص شده نقش مهمی در آموزش شهروندی و جامعه پذیر کردن دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی ایفا می نماید، گفت: در حال حاضر پایین آمدن سن اعتیاد، بلوغ زودرس، فضای مجازی و ارتباط آسان و نادرست بین دختر و پسر از جمله مواردی است که دانش آموزان و قشر جوان جامعه را تهدید می نمایند.

عضویت مشاوران مدرسه در شورای آموزشی مدارس، لزوم شناسایی ظرفیت و چالش های موجود، لزوم توجیه خانواده ها به منظور همراهی بیشتر آنها با مدرسه، تقویت آموزش مهارت زندگی(نه گفتن)، واگذاری مسئولیت به دانش آموزان، لزوم ارزیابی دانش آموزان توسط معلمان، تقویت هم افزایی عمومی کادر آموزشی و لزوم اولویت بندی برای تفکر زمانی معلمان از جمله مواردی بود که از سوی مشاوران مدارس استان یزد برای کنترل آسیب های اجتماعی، در این نشست مطرح شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 26 دی 1398 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 530

به "نقش نظام آموزشی در کاهش آسیب های اجتماعی آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش نظام آموزشی در کاهش آسیب های اجتماعی آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید