نماینده غیرنظامی جدید ناتو در افغانستان آغاز به کار کرد

به گزارش مجله رویگری، ناتو گفت سفیر پیشین ایتالیا در پاکستان، به عنوان نماینده غیرنظامی جدید این سازمان در افغانستان منصوب شده است.

نماینده غیرنظامی جدید ناتو در افغانستان آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرنگاران، استفانو پونتیکوروو، سفیر پیشین ایتالیا در پاکستان به عنوان نماینده غیرظامی ناتو در افغانستان، کار خود را آغاز کرد.

ناتو امروز (دوشنبه 12 خرداد) از آغاز به کار پونتیکوروو به عنوان نماینده غیرظامی ناتو در افغانستان، خبر داد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت که پونتکوروو تجربه دیرینه دیپلماتیک در مورد افغانستان و منطقه دارد و من مشتاقانه در انتظار همکاری با وی در چنین شرایط حساسی برای آینده افغانستان هستم.

بر اساس بیانیه ناتو، استفانو پنتکوروو، در همکاری با مأموریت پشتیبانی قاطع به رهبری ناتو که به آموزش، مشورت و حمایت از نهادها و نیروهای امنیتی افغانستان می پردازد، به دبیرکل ناتو و شورای آتلانتیک شمالی در مورد تلاش های متحدانه در افغانستان و روابط با شرکای افغان، مشورت خواهد داد.

استفانو پنتکوروو در این دوره ماموریتش با مقامات ارشد دولتی افغانستان و سایر مقامات برجسته ملی و محلی ارتباط برقرار خواهد کرد و با نمایندگان جامعه جهانی، جامعه مدنی افغانستان و سازمان های غیردولتی کار خواهد کرد.

استفانو پنتکوروو بیش از چهار سال به عنوان سفیر ایتالیا در پاکستان ایفای وظیفه کرده بود. وی در سال های 2013 تا 2015 مشاور دیپلماتیک وزیر دفاع ایتالیا بود و در زمینه مسائل سیاسی-نظامی ناتو از جمله افغانستان نیز فعالیت داشت.

وی به عنوان جانشین نیکلاس کی، نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان معین شده است.

نیکولاس کی، نماینده ارشد ناتو در افغانستان روز (یک شنبه 31 فروردین) از سرانجام ماموریتش در افغانستان خبر داده بود.

ر

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 931

به "نماینده غیرنظامی جدید ناتو در افغانستان آغاز به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده غیرنظامی جدید ناتو در افغانستان آغاز به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید