هشدار به کاربران آیفون ، فریب کلاهبرداران تلفنی را نخورید

به گزارش مجله رویگری، گروهی از کاربران آیفون گزارش نموده اند که طی روزهای اخیر تحت بعضی عملیات های کلاهبرداری و باج خواهی تلفنی قرار گرفتند که در پوشش پشتیبانی شرکت اپل صورت گرفته است.

هشدار به کاربران آیفون ، فریب کلاهبرداران تلفنی را نخورید

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، به نظر می رسد کلاهبرداران هر روز از تکنیک هایی نو برای فریب مردم استفاده می نمایند و این بار هم نوبت به کلاهبرداری به وسیله تماس شماره ها پشتیبان رسیده است.

در این روش هوشمندانه و نو کلاهبرداری، نحوه تماس کلاهبرداران به شکلی است که پس از برقراری تماس، به نظر می رسد که کاربران به طور مستقیم به بخش پشتیبانی اپل متصل شده اند.

یک کاربر به نام جودی وستبی، که فریب این کلاهبرداران را خورده می گوید از طرف اپل یک پیام پشتیبانی تلفنی دریافت نموده و از او درخواست شده تا تماس بگیرد. اطلاعات تماس که همراه با شماره ای موجه نظر می رسید برای وی ارسال شده، شماره ای که او گرفته عددی مثل 866 بوده. نکته جالب تر این که برای جلب اطمینان کاربران به آنان یک کد تایید هم داده می شده که تایید نمایند روبات نیستند.

سپس یک سیستم اتوماتیک جواب داده و می گوید شما با بخش پشتیبانی اپل تماس گرفته اید و باید منتظر بمانید. یکی از کاربران که قربانی این کلاهبرداران شده، می گوید پس از طی کردن این مراحل، یک اپراتور با لهجه هندی پاسخ داد و در خصوص دلیل تماس من پرسید، من یک پیام امنیتی دریافت نموده ام و این فرد از من بعضی اطلاعات حساب های اپلم را خواست تا به اصطلاح چک کند . سپس به من گفت کمی منتظر بمانم و به سرعت تماس را قطع کرد.

منبع: انتخاب
انتشار: 1 دی 1401 بروزرسانی: 1 دی 1401 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 2076

به "هشدار به کاربران آیفون ، فریب کلاهبرداران تلفنی را نخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار به کاربران آیفون ، فریب کلاهبرداران تلفنی را نخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید