واکنش امارات به حمله انصارالله به میدان نفتی شیبه عربستان

به گزارش مجله رویگری، وزیر مشاور در امور خارجه امارات حمله انصارالله یمن به میدان نفتی شیبه وابسته به شرکت آرامکو عربستان سعودی را محکوم کرد.

واکنش امارات به حمله انصارالله به میدان نفتی شیبه عربستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات ضمن محکوم کردن حمله انصارالله به میدان نفتی شیبه وابسته به شرکت آرامکو عربستان سعودی، مدعی شد که انصارالله در برابر کوشش های سیاسی سازمان ملل کارشکنی می نماید.

قرقاش در صفحه توئیتر خود نوشت: حمله به میدان الشیبه، علی رغم ماهیت تبلیغاتی آن، دلیلی دیگر بر اهانت حوثی ها به کوشش های سیاسی سازمان ملل است.

وی اضافه کرد که اتحاد و تقویت عملکرد دولت در مرحله آینده لازم است و شکی نیست که استمرار حملات حوثی ها بزرگ ترین خطر برای [توافقنامه] استکهلم است.

ارتش یمن روز شنبه (دیروز) از بزرگ ترین حمله پهپادی به اهدافی سعودی در عمق 1200 کیلومتری خاک عربستان اطلاع داد و گفت که پایگاه نفتی الشیبه در جنوب شرق عربستان را هدف قرار داده است.

این عملیات یمنی ها که با استفاده از 10 فروند پهپاد صورت گرفت از بزرگترین حملات پهپادی تاریخ یمن به بزرگترین منبع ذخایر استراتژیک نفتی عربستان سعودی محسوب می گردد که با توجه به وسعت، حجم و برد این حملات، تحول شگرفی در طول جنگ یمن به شمار می آید. (جزئیات بیشتر)

بحرین نیز این حمله تلافی جویانه را محکوم نموده است.

به نوشته روزنامه کویتی القبس، یک منبع در وزارت خارجه کویت هم به صورت غیررسمی و بدون اعلام نام، حمله به میدان نفتی الشیبه عربستان سعودی را محکوم نموده است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 214

به "واکنش امارات به حمله انصارالله به میدان نفتی شیبه عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش امارات به حمله انصارالله به میدان نفتی شیبه عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید