ورود جنگنده های رادارگریز آمریکا به کره جنوبی برای شرکت در رزمایش مشترک

به گزارش مجله رویگری، کره جنوبی گفت، چندین فروند جنگنده رادارگریز F-22 آمریکا در آستانه برگزاری یک رزمایش هوایی مشترک دو کشور که چند روز دیگر برگزار خواهد شد، وارد کره جنوبی شدند.

ورود جنگنده های رادارگریز آمریکا به کره جنوبی برای شرکت در رزمایش مشترک

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این رزمایش در حالی قرار است برگزار گردد که روند نزدیک شدن روابط دو کره و برقراری مناسبات میان آنها بیشتر از هر زمان دیگری بهبود یافته است.

آخرین بار در ماه دسامبر زمانی که سئول و واشنگتن اقدام به برگزاری گسترده ترین رزمایش هوایی مشترک تاریخ خود، آن هم چند روز بعد از آزمایش یک موشک بالستیک از سوی کره شمالی کردند، جنگنده های F-22 موسوم به جنگنده های رپتور وارد کره جنوبی شده بودند.

معمولا در گذشته کره شمالی واکنش خشمگینانه ای به استقرار جنگنده های رادارگریز آمریکایی در شبه جزیره کره نشان داده و این نگرانی را داشته که این جنگنده ها برای حملات هدفمند و دقیق علیه رهبران و تاسیسات راهبری اش مورد استفاده قرار بگیرند.

روز یکشنبه رسانه های کره جنوبی گزارش دادند که هشت فروند از جنگنده های رادارگریز F-22 آمریکا وارد یک پایگاه هوایی در گوانجو در جنوب این کشور شدند.

قرار است در تاریخ 11 مه رزمایش هوایی مشترک آمریکا و کره جنوبی موسوم به رزمایش مکس تاندر شروع شده و دو هفته به اجرا در آیند.

گزارش شده که نزدیک به 100 فروند هواپیمای نظامی دو کشور در این رزمایش شرکت خواهند کرد.

وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه ای بیان کرد: رزمایش مکس تاندر مدت ها پیش از نشست های برنامه ریزی شده اخیر آمریکا و کره شمالی برنامه ریزی شده است.

این وزارتخانه در بیانیه خود از رسانه ها خواست تا از فراوری گزارش های مبتنی بر حدس درباره مقاصد استقرار این ادوات در حاشیه این رزمایش عادی خودداری نمایند.

یک روزنامه محافظه کار کره جنوبی به نام چوسان ایلبو پیشتر ادعا نموده بود که ظاهرا هدف از استقرار این جنگنده های رادارگریز افزایش فشار ها بر کره شمالی در آستانه نشست میان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی است.

اخیرا اعلام شد روستای مرزی پانمونجوم واقع در منطقه غیرنظامی شده در مرز دو کره که اخیرا میزبان نشست تاریخی رئیس جمهور کره جنوبی و رهبر کره شمالی بود به عنوان محل احتمالی برگزاری نشست ترامپ و کیم جونگ اون مطرح شده است.

چوسان ایلبو همچنین در گزارش خود نوشت که یکی دیگر از اهداف احتمالی ورود جنگنده های F-22 به کره جنوبی تقویت تدابیر امنیتی در صورت برگزاری نشست رهبران آمریکا و کره شمالی در پانمونجوم است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 327

به "ورود جنگنده های رادارگریز آمریکا به کره جنوبی برای شرکت در رزمایش مشترک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود جنگنده های رادارگریز آمریکا به کره جنوبی برای شرکت در رزمایش مشترک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید