پوتین بر واکسیناسیون گسترده کرونا در روسیه تاکید نمود

به گزارش مجله رویگری، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بر لزوم اجرای واکسیناسیون گسترده کرونا در روسیه تا سرانجام امسال میلادی تاکید نمود.

پوتین بر واکسیناسیون گسترده کرونا در روسیه تاکید نمود

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

پوتین روز پنجشنبه در نشست عمومی همایش سرمایه گذاری به نام روسیه دعوت می نماید که بانک روسی ونش تورگ بانک برگزار کرد، گفت: واکسیناسیون گسترده کرونا در روسیه تا انتها سال جاری شروع خواهد شد. دو واکسن کرونا ساخته شده در روسیه که در وزارت بهداشت ثبت شده اند، با شرایط اعلام شده مطابقت دارد.

وی اضافه نمود: این موضوع نشانگر آن است که در روسیه سطح علمی مربوطه (برای فراوری واکسن) که از زمان اتحاد جماهیر شوروی بوجود آمده، حفظ شده است و توسعه می یابد. حفظ این کادر علمی و توسعه و گسترش علوم توسط آنها مایه خرسندی است.

پوتین این احتمال را که در روسیه قرنطینه عمومی اعلام و محدودیت های کرونایی گسترده اعمال گردد را رد کرد.

اسپوتنیک وی نخستین واکسن روسی کرونا است که مرکز اپیدمیولوژی و ویروس شناسی گاملیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه آن را ساخته و فراوری انبوه آن شروع شده است و در زمان حاضر در خصوص 40 هزار داوطلب آزمایش می گردد.

فراوری انبوه واکسن دوم کرونا در روسیه به نام اپی واک کرونا نیز روز سه شنبه در مرکز علمی- پژوهشی وکتور در نووسیبیرسک این کشور شروع شد.

انتظار می رود در مرحله جدید آزمایش این واکسن 40 هزار داوطلب ازجمله افراد با سن بالای 60 سال و نیز افراد مبتلا به بیماریهای مزمن نیز شرکت نمایند.

براساس آخرین گزارش ستاد مقابله با گسترش کرونا در روسیه طی 24 ساعت گذشته شمار مبتلایان به کرونا با شناسایی 17 هزار و 717 مورد جدید به یک میلیون و 581 هزار و 693 نفر و آمار جانباختگان ناشی از این بیماری با افزایش 366 نفر دیگر به 27 هزار و 301 تن رسیده است که همچنان فرایند صعودی را نشان می دهد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1198

به "پوتین بر واکسیناسیون گسترده کرونا در روسیه تاکید نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین بر واکسیناسیون گسترده کرونا در روسیه تاکید نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید