پیشرفت شرکت های دانش بنیان یک ضرورت اساسی برای کشور است

به گزارش مجله رویگری، تهرن- خبرنگاران- عضوکمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت های دانش بنیان یکی از مهمترین ارکان توسعه علمی کشور هستند و پیشرفت این شرکت ها یک ضرورت اساسی برای کشور است.

پیشرفت شرکت های دانش بنیان یک ضرورت اساسی برای کشور است

محمدحسین فرهنگی روز آدینه درگفت وگو با خبرنگارعلمی خبرنگاران اضافه نمود: شرکت های دانش بنیان یکی از مهمترین ارکان توسعه علمی کشورهستند، این شرکت ها ارتباط مستقیمی با بازار کار و بخش های مختلف اقتصادی دارند و بدون تردید آن ها مولفه های اقتصاد مقاومتی را می شناسند و برای عبور از تحریم ها راهکارهای کارشناسی شده ای دارند.

وی درباره میزان موفقیت شرکت های دانش بنیان طی سال های اخیر، اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان ما در این سال ها روند رو به رشدی را دنبال نموده اند، هرچند که اگر کمی کمبودها در این حوزه رفع گردد، می توان به پیشرفت و دستاوردهای بیش از این هم رسید.

نماینده تبریز درمجلس با اشاره به اینکه باید همه مسئولان به شرکت های دانش بنیان توجه ویژه ای داشته باشند، اعلام کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی یکی از نهادهایی است که به پیشرفت شرکت های دانش بنیان یاری شایانی می نماید.

***صندوق نوآوری و شکوفایی در وضع قوانین نقش آفرینی کند

وی از مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی و شرکت های دانش بنیان خواست در کنار توجه به رسالت خود، در وضع قوانین و تصویب بودجه های سالانه نقش آفرینی نمایند و یاری کار دولت و مجلس باشند.

فرهنگی گفت: مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی باید در بودجه، طرح ها و لوایحی که به آن ها مربوط می گردد بیشتر دخالت و درخواست نقش نمایند و با نظرات خود، اهداف صندوق را تا جایی که امکان دارد، به پیش ببرند.

وی اضافه نمود: مهمترین پیشنهاد من به مسئولان صندوق نوآوری و شکوفایی متولی حمایت اقتصادی شرکت های دانش بنیان این است که فقط به انجام وظیفه و رسالت خود فکر ننمایند و در وضع قوانین و بستن بودجه سالانه، طرح و نظر دهند زیرا شاید آن ها به موضوعی در راستای توسعه و پیشرفت کشور به خصوص در حوزه های مرتبط با حضور فناوری درعرصه های مختلف اشاره نمایند که افراد تصمیم گیر چندان متوجه آن نباشند و به آن اهمیت ندهند.

علمی **9340**1485

منبع: ایرنا
انتشار: 1 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 151

به "پیشرفت شرکت های دانش بنیان یک ضرورت اساسی برای کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت شرکت های دانش بنیان یک ضرورت اساسی برای کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید