کاخ سفید: بایدن در زمان مناسب با پوتین ملاقات می نماید خبرنگاران

به گزارش مجله رویگری، سخنگوی کاخ سفید گفت رئیس جمهور آمریکا در زمان مناسب با رئیس جمور روسیه ملاقات خواهد نمود.

کاخ سفید: بایدن در زمان مناسب با پوتین ملاقات می نماید خبرنگاران

گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، کاخ سفید می گوید جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هر وقت زمان مناسب فرا برسد با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ملاقات خواهد نمود.

کارین جین پیره، سخنگوی کاخ سفید در جمع خبرنگاران درباره بایدن گفت: او پا پس نخواهد کشید. او درباره این رابطه (رابطه روسیه و آمریکا) صریح و بسیار شفاف صحبت خواهد نمود.

روز پنجشنبه رئیس جمهور روسیه به دنبال اظهارات توهین آمیز اخیر همتای آمریکایی اش تاکید نمود که آماده انجام یک گفت وگوی مستقیم و صریح اینترنتی با اوست.

ولادیمیر پوتین در گفت وگو با کانال روسیا 24 گفت: دفعه اول این جو بایدن بودکه پیشنهاد انجام مکالمه تلفنی را داده بود، حالا من می خواهم به بایدن پیشنهاد بدهم که به این بحث فیمابین خود ادامه دهیم؛ اما به شرطی که این گفت وگو به طور مستقیم و زنده انجام گردد.

رئیس جمهور روسیه بر لزوم انجام بدون تأخیر، صریح و مستقیم این گفت وگو تاکید نمود و گفت: به نظر من این به نفع دو ملت روسیه و آمریکا و خیلی از دیگر کشورها خواهد بود.

کارین جین پیره گفت: رئیس جمهور وقتی زمان مناسب برسد با رئیس جمهور پوتین ملاقات خواهد نمود. رئیس جمهور بایدن و رئیس جمهور پوتین دیدگاه های متفاوتی درباره کشورهای متبوعشان دارند اما چیزی که این دو درباره آن هم نظرند این است که ما باید در جاهایی که به نفع هر دومان است دنبال راه هایی برای همکاری با یکدیگر باشیم.

بایدن روز سه شنبه در یک مصاحبه تفصیلی با شبکه ای بی سی نیوز ضمن قاتل خطاب کردن پوتین، مدعی شد که او برای مداخله در انتخابات آمریکا تاوان خواهد داد. بایدن به سوال خبرنگار این شبکه که پرسیده بود شما ولادیمیر پوتین را می شناسی. فکر می کنی او قاتل است؟ اینطور پاسخ داد: فکر می نماید.

تنش ها در روابط روسیه و آمریکا از سال ها پیش به دلیل چند پرونده از جمله تحولات اوکراین و ادعاهای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شدت گرفته و واشنگتن چندین دور تحریم علیه مسکو وضع نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1434

به "کاخ سفید: بایدن در زمان مناسب با پوتین ملاقات می نماید خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید: بایدن در زمان مناسب با پوتین ملاقات می نماید خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید