گزارش بانک RBC از شرایط نامشخص ورود مهاجران جدید به کانادا و تاثیر آن بر بازار مسکن

به گزارش مجله رویگری، عظیم ترین بانک کانادا می گوید مهاجرت یکی از عظیم ترین افول های خود را در سال های اخیر تجربه می نماید.

گزارش بانک RBC از شرایط نامشخص ورود مهاجران جدید به کانادا و تاثیر آن بر بازار مسکن

جهت دریافت خدمات آلاچیق قیمت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

اقتصاددان های آربی سی با تحلیل د اده ها می گویند کاهش افراد ورودی جدید به کشور کاهش پیدا نموده و تعداد درخواست های جدید کم شده است. از آنجا که پردازش درخواست ها ماه ها طول می کشد، این بانک می گوید شمار ساکنان دائمی افزایش نمی یابد و این به معنی تقاضای ضعیف تر برای مسکن است.

تعداد ورودی ها برای سکونت دائمی در فصل دوم سال جاری به 34 هزار نفر کاهش پیدا کرد که نسبت به فصل مشابه سال قبل 67 درصد کمتر بود. اقتصاددان های این بانک همچنین خاطرنشان کردند که ماه ژوئن با کاهشی 44 درصدی روبرو بود که نشان از کمی بهبود دارد.

این افت باعث شده بانک پیش بینی کند که کانادا فقط 70 درصد از 341 هزار نفری را که به عنوان ورودی برای سکونت دائمی خود هدف گذاری نموده بود، دریافت خواهد نمود. این باعث می گردد کانادا نسبت به پیش بینی های قبلی تقاضای مسکن بسیار کمتری داشته باشد.

آن هایی که می آیند هم ممکن است اثر محدودی بر تقاضای مسکن داشته باشند. بانک گفت 24 هزار ساکن دائمی جدید در فصل دوم وارد کشور شدند اما در ژوئن فقط 4 هزار نفر از فرودگاه ها آمدند.

احتمالا بهبود این فرایند مدت بسیار بیشتری از آنچه انتظار می ر فت طول خواهد کشید. تعداد درخواست ها برای سکونت دائمی در فصل دوم 80 درصد کمتر شد.

بانک می گوید این تا حدودی به خاطر این است که مراکز ثبت درخواست بسته شده اند، اما همچنین مهاجران انگیزه کمتری برای حرکت طی پاندمی دارند. علاوه بر این، فرایندهای مالی رکودی باعث افت مهاجرت می گردد.

از آنجا که تعداد درخواست های جدید کمتر است، اثر واقعی آن ها هنوز واقعا شروع نشده است. بانک تخمین می زند که حداقل یک سال طول می کشد که درخواست ها پردازش شوند و ممکن است این بازه حتی تا دو سال به طول بینجامد.

کاهش تعداد درخواست هایی که امروز دیده می گردد تا سال آینده حس نخواهد شد و تازه این در حالی است که پاندمی جهانی همین امروز ناپدید گردد و دیگر مسئله ای نباشد. اما در حالت فعلی احتمالا شکل گیری صفی از درخواست های پردازش نشده باعث طولانی شدن بیشتر فرایند خواهد شد.

اقتصاددان های آربی سی می گویند با ورود به موج دوم پاندمی در کانادا، فرایند مهاجرت به احتمال زیاد روی مسکن اثرگذار خواهد بود.

با وجود اینکه تعداد موانع فعلی ممکن است به زودی کاهش پیدا کند، مشکل درخواست های مهاجرت به زودی حل نخواهد شد. احتمالا این اتفاق زمانی خواهد افتاد که موج دوم افول ورودی ها دیده می گردد و همچنین زمانی خواهد بود که بازه تعویق وام های مسکن به اتمام می رسد.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1070

به "گزارش بانک RBC از شرایط نامشخص ورود مهاجران جدید به کانادا و تاثیر آن بر بازار مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش بانک RBC از شرایط نامشخص ورود مهاجران جدید به کانادا و تاثیر آن بر بازار مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید